840 márkát hirdettek az első félévben

Hírek

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az első félévben a vizsgált magyar nyelvű csatornákon ismét rekord mennyiségű, összesen 2 598 083 darab reklám került képernyőre.

A reklámok mennyisége így 24%-kal több, mint 2013 első félévében. Az egy napra jutó átlagos megjelenésszám 14 354 darab volt, összesített hosszát tekintve pedig a tévéreklámok több mint 18 000 ezer órát tettek ki a vizsgált 49 csatornát alapul véve.
A vizsgált időszakban 482 hirdető 840 féle márkát hirdetett 3 894 féle különböző reklámban, amelyek közül 2 872 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először került képernyőre. Egy hirdetés átlagosan 667-szer került adásba.
A legtöbb hirdetés a „Gyógyhatású készítmények” szektorba tartozott (584 429 db), ezt követte a „Kereskedelem” (438 419 db) és az „Élelmiszer” (365 172 db). Ez a három szektor adta ki a megjelenések 53%-át. A leggyakrabban hirdetett termékosztály az „Egyéb kereskedelem” (például internetes kereskedő oldalak, 182 403 db) volt, ezt követte a „Megfázás és influenza elleni készítmények” (144 069 darab) és az „Élelmiszerkereskedelem” (134 519 darab). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 37%-át tette ki.
A hirdetések túlnyomó része 30 másodperces volt, ezt követik a 20 majd a 15 másodpercesek. Bár a 25 másodperces filmek gyakoriság alapján a negyedik helyre szorultak, egy reklámfilm átlagos hossza mégis pontosan ennyi, 25.0 másodperc volt. A reklámblokkok 6% mindössze egyetlen szpotot tartalmazott, 30% 2-5 darabot, 50% 6-10 darabot, míg 14% ennél is többet. Az egy blokkra jutó átlagos megjelenésszám 6,9 db.
Az egy főre jutó napi reklámnézési idő 26 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 9%-a. (2013 hasonló időszakában a reklámnézési idő 23 perc volt.) Egy néző naponta átlagosan 85 darab reklámot látott.

SOCIAL MEDIA