A németek így is dobogósok maradtak a legértékesebb országmárkákat felsoroló listán, de a csökkenés jelentős mértékű.
Megjelent a BrandFinance legfrissebb országmárka toplistája. A top 10 így néz ki:
- Amerikai Egyesült Államok
- Kína
- Németország
- Egyesült Királyság
- Japán
- Franciaország
- India
- Kanada
- Olaszország
- Ausztrália
A németek tavaly is a harmadik helyen álltak, így e szempontból nincsen visszaesés, ám maga a márkaérték 4 százalékkal csökkent. Igaz, az élbolyban többen is így jártak: a kínaiak 1, a kanadaiak 8, míg az ausztrálok 10 százalékos visszaesést szenvedtek el. Ha pedig a top20-at nézzük, ennél is nagyobb bukást is látunk: az orosz országmárka az értékének majdnem harmadát elveszítette tavaly óta.
Miközben a márkaérték a GDP-ből indul ki, tehát azt vizsgálják, hogy az adott országmárkához kapcsolódóan milyen bevételtömeg realizálódik, a BrandFinance felállított egy másik listát is. A márkaerő lista már nem a GDP-t veszi alapul, azaz olyan országoknak is van esélyük nagyot dobni, amelyek egyébként nem tartoznak a nagyhatalmak közé. Ugyanakkor ezt a listát is egy nagy ország vezette eddig, méghozzá éppen a németek, akik most ezt az elsőséget elbukták, sőt, a top10-ből is kiestek. A legerősebb országmárka egyébként Szingapúr, melyet Svájc és az Egyesült Arab Emírségek követ.
A BrandFinance korábban, a Volkswagen márkaértékét elemző írásában már jelezte, hogy az ikonikus német brand lebukása és ezáltal hiteltelenné válása nemcsak magának a VW-nek árthat, hanem a német országmárkának is, amelyet a Siemens néhány évvel korábbi – és akkor még egyedinek beállított – óriásbotránya már nagyon megrángatott. Most többek között ezt a kárt számszerűsítették, bár a német országmárka erejét nyilvánvalóan számos egyéb faktor is befolyásolja.