Kovács Tiborral, a Magyar Lapkiadók Egyesülete elnökével arról beszélgetünk, miért kell a kiadóknak foglalkozniuk a keresőkkel és a social mediával. Az alaphelyzet nagyon egyszerű: a kiadók szellemi termékei olyan platformokon is hasznosulnak, pénzt termelnek, amelyek a szellemi termék létrehozásában nem vettek részt.
Először azt tekintjük át, hogy működik a Google. Milyen üzleti modell alapján keletkezik benne jövedelem, hogy működik a nagy keresők ökoszisztémája? Ugyanezt megnézzük a hírkiadók szempontjából is, amelyek a szellemi terméket előállítják. Mi lesz a médiával, ha csökkenek a bevételek? Miért fontos ez a probléma az olvasónak és a társadalomnak?
Az ökoszisztémák összehasonlításából kitűnik, hogy a probléma globális, minden piacon a tartalomgyártók állítják elő azt az értéket, ami részben a keresőknek és a social media platformoknak termel pénzt. Sok piacon foglalkoznak a jövedelem-megosztás kérdésével, most megbeszéljük, milyen megoldási javaslatok születtek már külföldön.
Azt is áttekintjük, mi történt eddig Magyarországon, kik fogtak össze, milyen céllal, és hol tart a megvalósítás?
Hangoljatok este 8-kor a Jazzy rádióra!
A műsor online is hallgatható a jazzy.hu oldalon. A korábbi adások podcast formában meghallgathatóak a Márkamonitoron.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_150,h_149/https://markamonitor.hu/wp-content/uploads/2018/05/szakacs-laszlo.jpg)