A világ nyelveinek csupán 5 százaléka jelenik meg az interneten, és ez a fejlődő piacokon komoly akadályt – vagy lehetőséget – jelent a márkák számára.
Az ENSZ friss felmérése szerint a világ népességének több mint fele (57 százaléka) nincs online, de a többiek egy része esetében is akadályokba ütközik a szélessávú kapcsolat kiaknázása. A fejlődő országokban 35%, a legkevésbé fejlettekben 10 százalék alatti az internetelérés aránya; a legalacsonyabb, 2%-nál is kisebb értékeket a szub-szaharai Afrika államai mutatják.
A technikai akadályok mellett azonban a nyelvi korlátokról sem szabad elfeledkezni. Az Upstream mobilügynökség kutatása szerint számos ígéretesen fejlődő piac – például Nigéria, Vietnám, India és Brazília – lakói értékelik az anyanyelvükön megjelenő tartalmakat. A márkák már azzal is komoly versenyelőnyre tehetnek szert, ha lokalizálják az anyagaikat.
A Világbank felmérése szerint az online tartalmak 80 százaléka jelenleg a következő tíz nyelv egyikén érhető el: angol, kínai, spanyol, japán, portugál, német, arab, francia, orosz és koreai.
(Forrás: WARC)