A Diageo kihívást intézett az ügynökségekhez

Hírek

A korábbi működési modellek az új környezetben nem fenntarthatóak: már nem a hirdetés áll a középpontban, a partnerség viszont felértékelődött.

Marc Strachan, a cég Egyesült Államokbeli vendéglátóipari értékesítésért és multikulturális marketingért felelős alelnöke egy szakmai konferencián fejtette ki, hogy egy ügynökségtől azt várja el, teremtsen valódi értéket. Ennek hiányában egyszerű, helyettesíthető eladóvá válik. Az értéket ráadásul ma már nem csupán, vagy nem is elsősorban a hirdetés jelenti: új működési modellekre és partnerségekre van szükség. Utóbbi nem csupán a megbízó és az ügynökség közötti kapcsolatot fedi, hanem azt a képességet is, hogy a különböző ügynökségek – például a stratégiai, a digitális és a bolti aktivációs – együttműködve több médiát lefedő megoldásokkal tudnak előállni. Ilyen partnerségek létrehozása, fenntartása és irányítása ugyanakkor nem egyszerű feladat.

Strachan arra is felhívta a figyelmet, hogy az ügyfelek egyre tudatosabbak, és kampányról kampányra számon kérhetik az együttműködőkön a stratégiát, az insightot vagy épp az alátámasztó adatokat.

(Forrás: WARC, fotó: Jude Law a Johnnie Walker Blue Label kampányban, Diageo Inc.)

SOCIAL MEDIA