A BioTechUSA: folyamatos fejlődés és alkalmazkodás

Kiemelt Márkaépítők Közössége

A Márkamonitor 2013-ban indított Márkaépítés konferenciáinak utolsó három kiadását egy „neverending story” jegyében szerveztük meg: ez a véget nem érő változás. A konferencia előadásainak összefoglalói a Márkamonitor magazin 2024/1-2. (májusi) számában jelentek meg, ezeket most online is elérhetővé tesszük.

 

A BioTechUSA-cégcsoport sikerkritériumai a válságálló márkaépítésben címmel tartott előadást dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA vállalati kommunikációs, PR- és CSR-vezetője.

Márkakommunikáció helyett bárkakommunikációról érdemes beszélni, hiszen özönvíz van, és nem mindegy, hogy Noéként időtálló bárkát építünk-e, vagy valami olyasmit, amit korán elnyelnek a hullámok – ezzel a gondolattal adta meg előadásának alaphangját a ma már Európa egyik legnagyobb étrend-kiegészítőket gyártó és forgalmazó, kizárólagos magyar tulajdonban lévő vállalatának képviselője, aki elsők között említette meg, hogy a táplálékkiegészítők piaca 10 százalékkal nő évente, és szélesedik a fogyasztói bázis. Az emberek jobban odafigyelnek magukra, ugyanakkor kihívásból is akad bőven, a válasz a kihívásokra pedig az állandó, 360 fokos innovációban keresendő.

A menedzsmentszintű válaszok értelmében optimalizálták a raktárkészleteiket, még diverzifikáltabbá tették az árbevételeiket. Új célközönséget szólítottak meg, például új ruházati kollekcióval jelentek meg. Míg a koronavírus-járvány alatt a webshopok hoztak versenyelőnyt, a lezárások után a fizikai bolthálózat került fókuszba. Tavaly több mint 30 üzletet nyitottak, idén pedig 50 boltnyitás van tervben. Látszik, hogy az értékesítés során előtérbe kerültek a saját csatornák, de fontos volt növelni az ügyfélélmény és a kiszolgálás minőségét is. Folyamatosan képzik a bolti szaktanácsadókat, a B2B-értékesítőket. Automatizálják a tömeges rendelések feldolgozását, fejlesztették a központi irodaház szervezetét is. Összességében évente ötmilliárd forint beruházást valósítanak meg. Mindezt egy konzervatív üzleti felfogás szellemében teszik, csak a megtermelt összegből forgatnak vissza, és nem fogadnak befektetőket.

Dr. Pintér Dániel Gergő szerint kulcsfontosságú a nehéz időszakban is a fejlesztésekre koncentrálni, kiemelten kezelik a munkaerő-megtartást és a fluktuáció csökkentését, valamint a minőség kérdését, amelynek terén nem ismernek kompromisszumot. Erről a belső, 40 fős minőségirányítási osztály, a 39 fős termékfejlesztési osztály, az évente több mint 200 ezer vizsgálat és a telephelyeiken évi 12 külső és 17 belső audit is gondoskodik.

Külön fejlesztési osztály vizsgálja a piacot és a belső igényeket, amikre alapozva hatékonyságnövelő projekteket indukálnak, és oktatásokat szerveznek a külső know-how gyors adaptálása céljából. Az adatelemző és adatvizualizációs osztály pedig a valós idejű visszajelzésről gondoskodik.

Nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy mind szélesebb körben, például drogériákban, patikákban és benzinkutakon is elérhetővé tegyék a termékeiket. A szakember fontosnak tartja nyomatékosítani, hogy az innováció az állásinterjún kezdődik, a csapat összetétele és gondolkodása alapjaiban határozza meg a cég sikereit, mely ma már 5 márkával, 307 üzlettel, 4500 B2B-partnerrel, 1800 munkavállalóval és 2000 termékkel van jelen 103 országban világszerte.

 

SOCIAL MEDIA