Legalábbis a Deloitte Digital és a WARC szerint.
Íme, a Toolkit 2016 keretében összegyűjtött hat meghatározó marketingtrend:
- Stratégia – Pillanatmarketing. Ez annak a fontosságára hívja fel a figyelmet, hogy a márkák megtalálják azokat a „mikropillanatokat”, amikor a megfelelő fogyasztóval találkozik a megfelelő üzenet. Ehhez a korábbiaknál mélyebben, okosabban kell elemezni a vásárló útját, és adott esetben ennek rövidítésére is alkalom nyílik egy jól elhelyezett Vásárlás gombbal. (Lásd a közösségi médiában zajló vonatkozó kísérleteket.)
- Fogyasztó – Fókuszban a Z generáció. A Z generáció nagyobb vásárlóerővel rendelkezik, mint régebben a hasonló korú gyerekek, egyszerűen azért, mert szüleik jobban rájuk bíznak bizonyos vásárlási döntéseket. Ez azt jelenti, hogy bizonyos felnőtt termékkategóriák számára is előbb válnak célközönséggé, mint az korábban megszokott volt. És ha fiatalok, akkor kulcsfontosságú a mobil. Emellett a márkáknak figyelniük és használniuk kell a „mikrocelebeket”, azaz a fiatal digitális véleményvezéreket.
- Média – Transzparencia. A hirdetési technológia fontos szerepet játszik, és hajtja a piacot, ugyanakkor sok szempontból bizonytalanságot és bizalmatlanságot szül az olyan jelenségek miatt, mint a hirdetési csalás vagy a reklámok láthatóságával kapcsolatos kérdések. Ezeken a területeken transzparenciára és megnyugtató megoldásokra kell törekednie a piacnak. És ott van persze a legfogósabb kérdés: a hirdetésblokkolás. Ez gyorsuló ütemben terjed, és egyre jobban szorítja az idő a piacot.
- Tartalom – A videó forradalma. A videós tartalmak és hirdetési formátumok száma nő, szóval a márkák felköthetik a gatyájukat, ha lépést akarnak tartani a fejlődéssel. Nemcsak őket nyomasztja azonban a fejlődés, hanem a kínálati oldalon a YouTube-ot is, amelynek immár a nyakában liheg a Facebook, az Instagram vagy a Vine is. És persze a programozott vásárlással is kell valamit kezdeni, amely mind fontosabb videós vonalon is.
- Adat – Adatvezérelt kreativitás. A fő kérdés már nem a big data, hanem az, hogy miként lehet az adatokat felhasználni ahhoz, hogy a márkák jobb kreatívstratégiával álljanak elő. Ez tehát két látszólag nagyon távoli terület közelítését jelenti, és egyben azt feltételezi, hogy a marketingesek jelentősen átszabják a gondolkodásukat, adott esetben a marketingszervezetet is.
- ROI – Attribúciós modellek újratöltve. Egyre jobbak az attribúciós eszközök, ám még mindig számos akadály van. Miközben a makroszintű modellezés fontos marad, az egyes felhasználók viselkedésének, vásárlási útjának ismerete kerül előtérbe.
Akit érdekelnek a részletek, arra bíztatjuk, hogy kattintson ide.