A FutureBrand megnézte, mely márkákat tekintik a brókerek igazán értékesnek, aztán ezt lefordította marketingre. Prognózis és trendek.
Mi adja egy márka értékét? Mi teszi alkalmassá arra, hogy a jövőben is értelmezhető legyen üzleti és fogyasztói szempontból? A FutureBrand látványos és okos összefoglalóval igyekszik választ adni. Világszerte több mint 1000 brókert vontak be egy kísérletbe, azt szemléltetendő, hogy mely márkákat látják a legértékesebbeknek. Azaz nem a múltbeli teljesítmény alapján próbáltak a jövőbeni márkaértékre következtetni, hanem előre néztek, és az egy évig tartó kísérlet keretében együtt spekuláltak a piaccal.
Hogy mire jutottak, arról a részletes anyag letölthető ezen a linken. Ha most rögtön nincs ideje átfutni a 34 oldalas részletes anyagot, akkor íme az összefoglaló:
Ezekre a kategóriákra érdemes figyelnünk:
- Média
- Kereskedelem
- Divat
- Internetes szolgáltatások
Bónusz gondolatok:
- A fogyasztói elektronika még mindig izgalmas, de a piac két pólusúra szűkült az Apple–Samsung versenyfutással.
- Az ázsiai márkák immár a globális óriások pozícióit veszélyeztetik.
- A Tesla iránt mutatkozik az egyik legnagyobb érdeklődés, ami a tiszta energia felértékelődését jelzi az autóiparban is.
Mitől lesz egy márka erős, és mitől fogják a fogyasztók szeretni? Öt trend.
- A nyugati márkák leszállnak a földre, nem kínálnak olyan álmokat a fogyasztóknak, amelyek messze kívül esnek a lehetőségeiken.
- A kényelem és az elérhetőség még mindig nagy úr.
- A(z egészség, zöld, stb.) tudatos márkák a mainstream részévé válnak.
- A részvétel a fontos. No, meg ez lesz a norma, ami a márkák és a fogyasztók viszonyát illeti.
- A jövő növekedése röviden szólva Kínáról, a kínai márkákról szól.
Használati utasítás: 1-től 5-ig haladva egyben a távolabbi jövő és nyugatról kelet felé haladunk. Szemléltetésképp:
Szóval mitől lesz erős egy márka?
- Erős érzelmi kapcsot alakít ki a fogyasztókkal.
- Képes őket bevonni, elkötelezni, bármely márka és fogyasztó közötti találkozási pontról van szó.
- Jobbá teszi az életünket.
- Erőteljes víziója van a jövőről.
- Képes a kategóriája újradefiniálására.
- Fenntartható üzleti értékkel bír.
Tényleg érdemes elolvasni a részletes anyagot. Letölthető itt: http://www.futurebrand.com/foresight/future50