Borsodi márkakommunikáció – ami változik és ami nem

Kiemelt Márkaépítők Közössége

Idén második alkalommal rendeztük meg a Branding/rebranding az FMCG szektorban 2024 című konferenciát. Rövid beszámolónk következik a Borsodi márkakommunikációjáról. 

 

Sallai Sarolta, a Borsodi brand managere és Marosi Gergely, a Mito kreatívigazgatója a most futó Borsodi kampányról beszélt. A népszerű sörmárkának hat évig volt egy erős kreatív platformja, a Borsodi Szitu, ami a mindennapi örömöket állította a középpontba. De idén úgy döntöttek, hat év nagy idő, ideje váltani. Tavaly nyáron, amikor elkezdtek dolgozni az új platformon, elemezték, mi működött jól a Borsodi Szituban. Az erős megfogalmazást és a karakteres vizuális világot meg akarták tartani, úgy, hogy maradjanak a vicces-humoros vonalon, megtartva a Borsodi évtizedek óta érvényes filozófiájának az alaptételét: ez az élet habos oldala.

Platformok jönnek-mennek, a purpose viszont marad. Miről is szól az élet habos oldala? A Borsodi segít abban, hogy a fogyasztók észrevehessék az élet apró örömeit. Az öröm akkor az igazi, ha meg tudjuk osztani a hozzánk közel állókkal, a barátainkkal, ezért a Borsodi a baráti közösségeket hosszú idő óta beemeli a kommunikációba.

A foci a kezdetektől benne van a márka a DNS-ében, a profi klubok, a magyar bajnokság, az amatőr csapatok, de mindenekelőtt a szurkolók számíthatnak a támogatására. A Borsodi 15 év után ismét stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Magyar Labdarúgó Szövetséggel, egy olyan évben, amikor EB van, magyar részvétellel. Ez fontos mindenkinek, a sportágnak, a márkának, és persze a szurkolóknak, akik sok-sok baráti kör összessége. Összejönni egy társaságban és meccset nézni az élet apró örömei közé tartozik.

Idén a Borsodi lett a válogatott hivatalos söre. Az „együtt a csapat” kifejezést sokféle értelemben használhatjuk, vonatkozik a válogatottra, a szurkolókra, és a szurkolók is együtt vannak a nemzeti csapattal, együtt adják azt az erőt, ami a sikerhez vezet. A közös öröm legfontosabb mozzanata pedig a gólöröm pillanata. Ezt a pillanatot akarták megjeleníteni a különböző kommunikációs platformokon, amelyek közül az egyik kiemelkedő felület a csomagolás. A Borsodi Világos azonos tartalommal, de három különböző designnal vásárolható meg.

Az EB menetrendjét mindenki ismeri, tudtuk, hogy a magyar válogatott második meccse, a németek ellen egy szerdai napon, azaz hétköznap este hatkor kezdődik. A Borsodi elindított egy aktivitást, hogy a munkaadók lehetőség szerint aznap engedjék haza hamarabb a dolgozóikat, hogy a himnuszt már a képernyők előtt hallgathassák. A Borsodi Facebook-oldalán két válogatott labdarúgó, Nagy Ádám és Nagy Zsolt közreműködésével egy felhívást tettek közzé, amire reagálva a vállalatok a csatlakozásukat kommentben jelezhették.

SOCIAL MEDIA