A vállalat globálisan óránként több mint 1 millió dollárt költ kutatásra és fejlesztésre annak biztosítására, hogy továbbra is vezető szerepet töltsön be a biztonságos, kiváló minőségű és az ügyfelek számára is vonzó mobilitás és járműtechnológia terén.
2022 volt a kilencedik egymást követő év, amikor a Toyotának több szabadalmat ítélt oda az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatala, mint bármely más autógyártónak a Szellemi Tulajdonosok Szövetségének (IPO) éves listája szerint. Ráadásul a Toyota feljebb lépett a rangsorban az egyetlen vállalatnak odaítélt szabadalmak számának terén, így idén megszerezte az összesített negyedik helyet.
„Kitartóan dolgozunk az emissziómentes és balesetmentes jövő elérésén, amelynek érdekében a Toyota folyamatosan növeli befektetéseit és erőfeszítéseit az innováció területén. Mérnökeink, kutatóink és tudósaink olyan technológiák sorával válaszolnak a jövő kihívásaira, amelyek a vállalatunkat mind a jelenben, mind a jövőben az élre helyezik ezek megválaszolásában” – mondja Sandra Phillips-Rogers, a Toyota észak-amerikai vállalati erőforrásokért felelős vezető alelnöke és jogi igazgatója.
„A Toyota alapértéke az innováció és az ezt ösztönző vállalati kultúra, ami évről évre visszaköszön IPO listáján elért teljesítményünkben is. Ez nem csupán a Toyota számára előnyös, hanem az iparág és a társadalom egésze számára, mivel szellemi tulajdonunk egy része mások számára elérhető licencelésre és új alkalmazások felfedezésére” – mutat rá Frederick Mau, a szellemi tulajdonjog jogtanácsosa és a Toyota észak-amerikai szabadalmi engedélyezési részlegének igazgatója, utalva arra is, hogy korábban a vállalat ingyenesen osztott meg versenytársaival 5700 a hidrogén üzemanyagcellás elektromos és 24000 a hibrid elektromos technológiával kapcsolatos szabadalmat.
A 2022-ben odaítélt szabadalmak többek között a következők
- Az energiaátvitel optimalizálása az elektromos járművek töltése során – Olyan rendszerek, amelyek optimalizálják az egyes elektromos járműveknek több forrásból és egy útvonalon átvitt energia mennyiségét, blokklánc technikával követve az energiaforrások hatékony felhasználása érdekében.
- Járművezérlés a vezető képességei alapján – A Toyota Collaborative Safety Research Center (CSRC) által kifejlesztett rendszerek és módszerek a jármű biztonságos manőverezésére és irányítására irányulnak a vezető állapotának folyamatos monitorozásával annak kapcsán, hogy a személy mennyire képes biztonságosan kezelni a külső környezeti anomáliákat.
- Vízrendszer üzemanyagcellás járművekhez– A hidrogén üzemanyagcella melléktermékeként keletkező vizet hasznosítja, hogy további értéket biztosítson a jármű kezelőjének. Ez magában foglalja az olyan funkciókat, mint a hűtő kapacitásának igény szerinti növelése párásítás révén, valamint vízellátás a jármű egyéb fedélzeti rendszerei számára.
- Ülésmasszázs technológia – Shape Memory Alloy (SMA) működtető szerkezet, amely új típusú ülésmasszázst tesz lehetővé a shiatsu-stílusú élmény érdekében. (A Toyota IP Solutions vállalaton keresztül licencelhető)
- Rezgéscsillapító kerékpárokhoz – Új rezgéscsillapító nyeregcső kerékpárokhoz, amely csökkenti a járdáról a nyeregülésen keresztül érzett ütéseket. (A Toyota IP Solutions vállalaton keresztül licencelhető)