A cafésok lettek a Young Drummers aranyérmesei

Kiemelt Piac

Idén a Café Communications volt az egyetlen magyar ügynökség, amely díjat kapott – ráadásul kettőt is – a régiónk egyik legrangosabb reklámfesztiválján, a Golden Drumon, Szlovéniában. Az október 19-ei gálán aranyat vehettek át az Audinak készített rádióreklámjukért, az Audi studióért, és az ügynökség kreatív párosa lett a Young Drummers verseny első helyezettje. Szász Dániel szövegíró és Szabó Sándor art director munkáját 172 nemzetközi pályamű közül találta a legjobbnak a zsűri.

Idén a 30 alatti fiatal művészeknek szóló Young Drummers pályázat feladata az volt, hogy a résztvevők a szlovén kisvárost, Pirant népszerűsítő posztert készítsenek „Piran – Tartini városa” szlogennel… A győztes poszter alkotóját Piran városa 3000 eurós díjban részesíti, valamint egyszeri belépést biztosít számára a 2019-es Golden Drum Fesztiválra, és Piran egy évig az ő munkájukat használja a város reklámozására. A nyertesekkel az átélt élményeikről beszélgettünk.

Miért indultatok?

Kevés fiataloknak szóló rendezvény van, ahol bemutatkozhatunk, ezért szerettük volna kipróbálni magunkat egy versenyen. Ügynökségen belül nagyon ritkán adatik meg, hogy egy város számára készítsünk népszerűsítő kampányt, ezért mindenképpen érdekesnek bizonyult egy ilyen feladat.

Milyen volt együtt a munka?

Dolgoztunk már együtt tendereken és más projekteken, de ez volt az első versenyünk közösen. A munka könnyen ment, mert a korábbi tapasztalataink azt mutatták, hogy az első ötletet kell a lehető legjobban kidolgozni. Maga az ötlet nagyon hamar megszületett, de a plakát elkészítése közel 70 munkaóra volt. Meg kellett ismernünk a várost ahhoz, hogy megtaláljuk az elképzeléseinknek megfelelő helyszíneket, szögeket, majd megrajzolni a képeket, végül a végleges formába önteni a layoutokat, ráadásul a koncepció egyszerűségét egy nagyon rövid sorba kellett önteni, amire született közel 70 megoldás, de végül a kreatív igazgatók segítségével sikerült fókuszálni a gondolatunkat.

Bíztatok a sikerben?

Rengeteg energiát tettünk az elkészült három plakátba, ezért bíztunk benne. Az első helyre talán csak titkon számítottunk, de kimondani soha nem mertük, egy shortlistnek már örültünk volna, hiszen 172 nevezésből a legjobb 10-20 is nagyon szép eredmény. Amikor reggel megtudtuk, elsőre el se akartuk hinni, egész nap vigyorogtunk, talán csak este tudatosult bennünk.

Mit éreztetek, amikor átvettétek a díjat?

A díjátadó nagy öröm volt, de ami utána jött, az még jobban esett, hiszen nagyon sok gratuláció érkezett a szakmából, és ismeretlenül is odajöttek hozzánk. A díjátadó előtt találkoztunk Piran polgármesterével is, aki elmondta, hogy a mi munkánk volt a személyes kedvence.

– Szász Dániel és Szabó Sándor idén érkeztek a Café Communications kreatív csapatához, és a kezdetektől fogva együtt dolgoznak a különböző megbízásokon.

A nyertes pályamű: Minél többet jársz körbe, annál többet látsz. Tölts több időt Pirannal.

Az ötlet

Piran az Istria csodás, festői, mediterrán vidéke, amelyről számtalan történet és fotó létezik. Ez a város a szerelem városa, rengeteg érzelem szövi át és végtelen mesék fűződnek hozzá. De ha fel akarod fedezni Piran titkait, akkor rá kell szánni az időt, és el kell tölteni néhány napot ott, nem csak néhány órát, ahogy az emberek általában teszik.

A kivitelezés

Annak alátámasztásaként, hogy megmutassuk, a rááldozott idő nélkül nem lehet felfedezni Pirant, egy régi játékot vettünk elő. Ebben az összes kis mezőt a helyére kell rakni, hogy lássuk a teljes képet. Ez a játék szimbolizálja az időt, amire szükség van, hogy felfedezzük a várost.

A megvalósítás

A LARA, a felhasználók számára ingyenesen letölthető, kiterjesztett valóság alkalmazás segítségével az emberek új módon fedezhetik fel Pirant, úgy, ha megoldják a rejtvényt.