Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei

Hírek

A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.

 

A Megoldások a holnapért kihívás jelentkezői idén sem könnyítették meg a szakmai zsűri feladatát, ugyanis a versenyre leleményesebbnél leleményesebb ötletekkel jelentkeztek. A döntőbe egy pécsi, egy tótkomlósi és hat budapesti csapat jutott, ők mérhetik össze elképzeléseiket az utolsó fordulóban. A jövő oktatását megreformálók a mesterségesintelligencia-alapú digitális karakterek oktatásban való felhasználására, valamint a könyvolvasás népszerűsítésére helyezik a hangsúlyt. A fenntarthatóságért küzdő csapatok a káros vegyületeket tartalmazó blokkok kiváltására, valamint a hungarocell újszerű felhasználására szolgáló megoldásokat dolgoznak ki. A közösségfejlesztés témaköre iránt fogékonyak pedig az idősebbek megsegítését és a diákok lakhatását összehangoló, illetve a látássérültek digitális felzárkóztatását, és a menstruációval kapcsolatos edukációt, valamint a közös, játékos országjárást támogató ötletet valósítanának meg.

 

A dobogó előszobájában: a legjobb nyolc ötlet

Ötven közül választották ki azt a nyolc diákcsapatot, aki 2024. május 31-én a döntőben személyesen bemutathatja ötletét. Az utolsó fordulóban az alábbi csapatok következő ötletei győzték meg legjobban a zsűrit:

  • A Blokk: A pécsi Leőwey Klára Gimnázium tanulói a fenntartható, alternatív megoldással támogatnák az emberek egészségét. Egy olyan integrálható, digitális, papírmentes számlázási rendszert hoznának létre, amely a környezetet is jobban óvja. A vásárlók emellett nem lennének kitéve a papírszámlákban előforduló – egészségre káros – biszfenol-A vegyipari alapanyagnak vagy annak vegyületeinek sem.
  • BlindSpot: A látássérülteknek egy különleges programot és perifériarendszert dolgoznának ki a Táncsics Mihály Tehetséggondozó Kollégium növendékei, amely lehetővé teszi a digitális tartalmak látássérült-barát megjelenítését. Egy olyan monitorban látják a jövőt, amely a betűket Braille-írássá formálja, és kiemeli a képernyőből, így a gyengénlátók számára is használható.
  • CountrXtreme: Az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium diákjai egy közösségformáló applikációt hoznának létre, amelynek célja, hogy a vidéki régiók ismert és ismeretlen kincseit játékos és újszerű versenyek keretében fedezhessék fel a résztvevők, amelyekért pontokat szerezhetnek.
  • Én Hormonom: A budapesti Eötvös József Gimnázium csapata egy, a fiatal lányokat érintő menstruációval és hormonháztartással kapcsolatos ismeretterjesztő oktatási anyagot javasolna. A fővárosi csapat abban látja a kihívást, hogy sok fiatal végül fogamzásgátló tablettát választ az alternatív megoldások megismerése helyett.
  • Isolated girls: A Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Óvoda tanulói a hungarocellt – a fenntarthatóság jegyében – újszerű módon, újrafelhasználva alkalmaznák. A hungarocell egyik formájával, az polisztirolgyönggyel bélelnének kabátokat annak hőszigetelő jellege miatt.
  • LendAHand: A Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium diákjai egyaránt támogatnák a segítségre szoruló időseket és a lakhatási nehézséggel küzdő egyetemistákat. Egy közvetítő, közösségi weboldalt és applikációt hoznának létre, ahol a két korosztály egymásra találhat és kölcsönösen segíthetnek egymásnak. Az egyetemista jutányos áron juthat albérlethez, miközben „főbérlőjét” a mindennapi kihívásokban – például bevásárlás, főzés, takarítás – segítheti.
  • Polyp: A Közgazdasági Politechnikum Alternatív Gimnázium növendékei a digitális oktatás módjait alkotná újra. Olyan platformot hoznának létre, ahol a tanulók a felület új, digitális karaktereitől – az élethű kommunikációt reprodukálva – kaphatnak segítséget, függetlenül a témától. Elképzelésük fontos pontja, hogy a diákok egy-egy olyan virtuális mentort kaphatnak, akik a későbbiekben is támogathatják őket.
  • Wave: A Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanulói a fiatalabb korosztály olvasási szokásain javítana. Elsődleges céljuk, hogy a fiatalokat olvasásra ösztönözzék, mindezt pedig játékos formában népszerűsítsék, egy weboldal, majd applikáció képében. A felület – más olvasói fórumtól eltérően – a társkereső oldalak tetszik-nem tetszik mintáján alapulna.

 

SOCIAL MEDIA