Nem veti el a Praktiker a mini-barkácsáruház koncepciót

Márkák

Letelt a koncepcióra vonatkozó kétéves tesztidőszak a Praktikernél. A tesztrégiókban nem volt elég erős a kereslet, a Praktiker ezért úgy döntött, új területet keres a mini-áruházi elképzeléséhez.

Praktiker két éve nyitotta meg mini-áruházait Sátoraljaújhelyen és Komáromban azzal a szándékkal, hogy teszteljék a kis alapterületű barkácsáruház elképzelést. Mindkét üzletegységét 2 éves tesztidőszakra vette bérbe, korábbi élelmiszeráruházak helyén. A mini-áruházak a legközelebbi – miskolci és esztergomi – nagy alapterületű Praktiker áruház „leányvállalataként” működtek. Az új üzleti modell keretében a kisebb áruházakban a Praktiker a helyi igények azonnali kiszolgálására, a szortiment kialakításakor pedig a teljes árucsoportos készlet bemutatására törekedett, emellett külön hangsúlyt fektetett a vevői rendelések kielégítésére, így a Praktiker vállalta, hogy a vevő által a helyszínen nem talált, de a katalógusból kiválasztott bármely terméket 24 órán belül a helyszínre szállítja.

„A mini-barkácsáruházak koncepciója jó, így a Praktiker Magyarország nem veti el az ötletet, és magasabb fizetőképes kereslettel rendelkező régióban, kedvezőbb bérleti feltételekkel keres új helyszíneket. A tesztidőszakra kiválasztott településeken nem következett be a várt keresletrobbanás az ilyen jellegű áruházak iránt, és a rentábilis működéshez szükséges bérleti díjakról sem sikerült megállapodni a bérbeadókkal. A két üzletegység bezárásával nem szűnnek meg munkahelyek, mert a dolgozók folytatják munkájukat az esztergomi és a miskolci áruházakban” – mondta Karl-Heinz Keth, a Praktiker Építési- és Barkácspiacok Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. Hangsúlyozta: a németországi fejleményektől függetlenül a magyarországi Praktiker-vállalat továbbra is önállóan és zavartalanul működik, a 19 üzletegységben folyamatos és zökkenőmentes a vásárlók kiszolgálása, miközben a háttérben továbbra is zajlanak a tárgyalások a tulajdonosváltásról.