Tartalommarketing-trendek 2017-re

Tartalommarketing-trendek 2017-re
A stratégiaalkotás fontosságától a régi és új eszközök használatáig terjedő trendeket Miklovicz Norbert kkv-marketing stratéga foglalta össze saját tapasztalatai és olvasmányai alapján.

Az elmúlt évet azzal töltöttem, hogy rájöjjek, merre halad a tartalommarketing. Ez alatt az idő alatt rengeteg cég marketingesének az írásait követtem, szerte a világon. Megismertem és összegyűjtöttem a problémákat, amelyekkel a vállalatok fejlesztői és marketingesei találkozhatnak. A problémák között nincs sorrend, mindegyik egyaránt fontos attól függően, hogy éppen hol tart a tartalommarketing. Egy dolog biztos: a tartalom létrehozása és terjesztése a vállalaton belül sokkal fontosabb és integráltabb lett az elmúlt pár évben.

Legyen valódi tartalommarketing-stratégia!

Előadásaimon megkérdezem a résztvevőket, vajon a szervezetük rendelkezik-e dokumentált tartalommarketing stratégiával. Sajnos legtöbbjük nem. A kutatásunk bebizonyította, hogy akik rendelkeznek vele, és folyamatosan felül is vizsgálják, sokkal sikeresebbek. Annak ellenére, hogy azt gondolnád, ez teljesen természetes a mai cégeknél, nem az. Még mindig inkább a kampányokra fordítanak több figyelmet, és arra, hogy a termékekről beszéljenek ahelyett, hogy valójában mit tudnak adni még a terméken vagy szolgáltatáson felül.

Céltudatos marketing

Fontos eldönteni, milyen célból hozzuk létre a tartalmunkat. Van valós hatása a vevőimre? Van e mélyebb célja annak, amit csinálok, vagy csak kötelező jelleggel a munkám részeként „letudom”? Ezekre a kérdésekre kell legelőször választ kapnunk ahhoz, hogy a valódi célt megtalálva a számunkra legjobb marketinget tudjuk biztosítani.

ROI és a mérhetőség

A legelső kérdés minden évben, a „Hogyan tudom kimutatni a tartalommarketing programom sikerét?” Az idei CMWorld 10-nél is több szekciót hozott létre különböző előadásokkal és bemutatókkal a kérdések megválaszolására.

Feltételek és a munkafolyamat

Rengeteg példáját láttam egy-egy szépen csengő tartalommarketing-terv elhalálozásának. Ez legtöbbször azért következik be, mert a munkafolyamatokat helytelenül végzik és inadekvát embereket alkalmaznak vagy bérelnek fel a feladatra.

Natív hirdetések

Egyre több sikeres és kifizetődő megoldást látunk nagyobb cégeknél, akik ilyen módon hirdetik a tartalmukat. 5 évvel ezelőtt a cégek 80%-ot költöttek a tartalom létrehozására, és csak 20%-ot a promotálására. Napjainkban ez a tendencia megfordult, köszönhetően azoknak a vállalatoknak, akik szétválasztották a tartalmaikat, majd erős promóciós és hirdetői hátteret biztosítottak nekik.

Videó és vizualitás

Mindenki tisztában a videók és a vizuális tartalmak adta marketinglehetőségek fontosságával. Sok brand még mindig a vírusmarketing köré építi a stratégiáját ahelyett, hogy létrehoznának egy folyamatot, amely megállás nélkül szállítja a lényeges információkat a külvilág számára a videókon keresztül.

Snapchat

Sokunknak nincsen Snapchat-alkalmazása, mégis meg kell említeni. Mióta videóinak összenézettsége meghaladta a Facebookét, itt az ideje, hogy több figyelmet szenteljünk neki.

Facebook

Legtöbben a „közösségi média házunkat” képzeletbeli, bérelt Facebook-telkekre építettük, és most mi az, amit fel tudunk mutatni? Szinte semmi. Újra meg kell találnunk az utat, amin eljuttathatjuk a tartalmunkat a fogyasztókhoz és az új generációkhoz.

Közösségbefolyásoló marketing

Mindig is közkedvelt marketingeszköz volt, de az utóbbi 6 hónapban ez a marketingfajta bekerült a legjobb öt közé. Minden cégnek van valamilyen tartalom- és befolyásoló stratégiája, de csak néhány tudott olyan stratégiát létrehozni, amely hatásos is lett.

Mobil

A Pokémon Go ismerősen csenghet bárki számára. Hányszor hallottuk, hogy ez vagy az az év a mobiltelefonok éve? Nos, mivel a célközönségünkben mindenkinek van legalább egy mobilja, úgy ez az év is a mobiloké. Egyértelmű: ha a tartalmad nem könnyen emészthető a mobil eszközökön, jelentős problémával nézel szembe.

Írás

Az írás még mindig számít, talán jobban, mint bármikor. A marketingesek szerint a közösségi média és a videók érthetetlenek nélküle, hiszen a kommunikációnk legnagyobb része még mindig szövegalapú.

Email és marketingautomatizálás

Az emailek talán most még fontosabbak, mint valaha voltak a tartalommarketingünk szempontjából. Viszont a vállalkozások nagy része küld tartalomnak álcázott spamet a célcsoportnak, miközben egy senior stratéga szerint csupán csak 10%-át használják ki az automatizáció adta előnyöknek.

A következő, immáron negyedik Magyar Marketing Fesztiválon 2017. január 26-án a legújabb üzleti és marketingtrendeket a területek szakértői ismertetik majd. A rendezvény programja itt érhető el.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!