A Covid-19 járvány negatív árbevétel hatásainak ellensúlyozására a nemzeti lottótársaság három új termékfejlesztését gyorsította fel, ezek közül elsőként augusztus 11-től új, innovatív termékkel, az e-sport fogadással bővítette sportfogadási piacait. A mindössze három hónap alatt elindított e-sport fogadás eddigi eredményei felülmúlták az előzetes várakozásokat. Pár hét alatt az össz-sportfogadási heti összesített forgalom 7%-át biztosítva az e-sport bekerült a top 5 legnépszerűbb sportág közé a hazai fogadók körében. A Tippmix földi és a Tippmixpro online fogadási rendszerében a legnépszerűbb 14 e-sport játék számos piaccal vált fogadhatóvá. A bevezetést egy négyhetes digitális fókuszú kampány támogatja szeptember 1-jétől, amelynek során a Szerencsejáték Zrt. kiemelt figyelmet fordított a felelős játékszervezési és reklámetikai szempontok érvényesítésére a sérülékeny célcsoportok védelmében.
A szeptember folyamán megvalósított 360 fokos, digitális fókuszú marketing kampányban kiemelt szerepet játszanak az e-sport rajongók elérésére indított, az e-sport csatornákon, illetve a fogadható meccsek közvetítéseinek idején látható hirdetési megoldások, mint pl. a Twitch TV közvetítések alatt élő oddsok és bannerek megjelenítése. A kampány hatékonyságát mutatja, hogy az új online regisztrált játékosok száma megháromszorozódott az elmúlt hetekben, közel fele az új játékosoknak célzottan e-sportra fogad.
A kampánykreatívokon megjelennek a kiemelt játékokra utaló karakterek, de összhangban az Önszabályozó Reklámtestület és a cég szigorú reklámetikai kódexével, a kommunikációban nem szerepel katonai akció, fegyver vagy harci cselekményre utaló motívum.
A meglévő sportfogadók célzásán túl a kampány kiemelt célja az ún. gamerek, e-sport rajongók bevonása, elérése a fiatal felnőtt korosztályból. Egy legfrissebb kutatás szerint hazánkban több mint 3 millióan játszanak e-sport játékokkal, és a fiatal felnőtt célcsoport elérésére az intenzív közösségi média jelenlét mellett a kampányban kiemelt szerepet kaptak a nagyobb követőtáborral rendelkező e-sportolói együttműködések (pl. Molnár Gábor hazai FIFA bajnok; Tőrös Balázs, műsorvezető) és fogadási edukációs tartalmak, videók.
A hazai e-sport közösség elérésére a nemzeti lottótársaság a legemblematikusabb e-sport bajnokságokkal is együttműködik, többek között a több mint 2 millió főt elérő, nemrég lezajlott Tippmixpro Magyar E-sport Fesztivállal.
Alkotók listája:
Megbízói oldal
Megbízó: Szerencsejáték Zrt.
Marketing és kommunikációs igazgató: Bánhegyi Zsófia
Marketing főosztályvezető: Szász Tamás
Márka- és kampánymenedzsment osztályvezető: Ujlaki Adrienn
Külső és belső kommunikációs osztályvezető: Magyarcsik László
Senior közösségi média menedzser: Nagy Boglárka
Média és társadalmi felelősségvállalás osztályvezető: Murányi Eszter
Marketing menedzser: Ferencsák Tamás
Ügynökségi oldal
Médiaügynökség: New Land Media Kft.
Account: Gödrei Fanni
Médiatervező: Cseke Judit
PR ügynökség: Lounge Communication Kft.
PR team leader: Jónyer Mária
Account manager: Sallai Fanni
Social ügynökség: Dot Creative Kft.
Client Service Director: Braun Annamária
Account: Baranyi Bálint
Creative strategist: Visy Zoltán