Új kutatási projekt a közösségi média előnyeinek kihasználására

Hírek

Az uniós projekt eredményeképpen elsősorban a kis és közepes marketingügynökségek és ügyfeleik javíthatják a közösségi médiában megvalósuló kezdeményezéseik hatékonyságát.

Az OPTIMIZR néven elindított új európai kutatási projekt a közösségi médiában indított kampányok optimalizálását célozza meg a strukturálatlan szövegek és a diffúz információterjedés problémájának megoldásával.

Az Európai Bizottság finanszírozásában megvalósuló új tudományos projekt célkitűzése egy olyan innovatív analitikai eszköz kifejlesztése, amely segítségével a kis és közepes marketingügynökségek és ügyfeleik – elsősorban nagy márkákat birtokló cégek – javíthatják a közösségi médiában megvalósuló kezdeményezéseik hatékonyságát.

Az elmúlt években paradigmaváltás ment végbe a marketing- és vállalati kommunikáció területén. Mások mellett ezek a területek is hozzájárultak az adatrobbanás korszakának beköszöntéhez, amelynek egyik jellemzője, hogy a felhasználók mindennap milliószámra tesznek közzé tartalmakat közösségi oldalakon – méghozzá szünet nélkül. Továbbra is kérdéses azonban, hogy a felhasználói aktivitás mely elemei fordíthatóak át értékteremtő tevékenységekké az egyes vállalatok és márkák számára. Ennek eredményeként a kampányok hatásosságára, valamint a befektetések megtérülésére vonatkozó mérések pontossága kívánnivalót hagy maga után. Mivel a közösségi média egyre fontosabb szerepre tesz szert a marketingszakemberek eszköztárában, az ezeken az oldalakon közzétett tartalmak elemzésére, mérésére és vizualizációjára szolgáló eszközök rendkívül keresettek.

Az OPTIMIZR projekt az informatikai, marketingadat- és modellezési kapacitások együttes alkalmazásával azt kívánja lehetővé tenni, hogy a rendszerek különböző forgatókönyvek teljesülése esetén és különböző közösségi médiára vonatkozó marketingstratégiák mellett is a várt eredményeket produkálják. Emellett a projekt tudományos célkitűzése a szociális hálózatok felépítésének, valamint az információk terjedésére kifejtett hatásának jobb megértése a marketingkampányok optimalizálására szolgáló analitikai eszközök kifejlesztése érdekében.

Az OPTIMIZR finanszírozása az Európai Bizottság hetedik keretprogramjának, ezen belül pedig a Kapacitások egyedi program „A kkv-k javára végzett kutatás” elnevezésű része keretében történik.

Az összesen 24 hónaposra tervezett projekt 2013 szeptemberében indult. A Brüsszel által megítélt 1138994 eurós támogatás nyolc európai szervezet együttműködését teszi lehetővé öt különböző országból: Belgiumból, Magyarországról, Máltáról, Olaszországból és Spanyolországból. A magyarországi partnerek a Maven7 és a Next Wave Europe.

SOCIAL MEDIA