Márton Szabolcs augusztus 1-én csatlakozott a Republic Grouphoz kreatív igazgatóként. A szakember közel tíz évig dolgozott a JWT hazai irodájánál.
A Republic Group kiválasztási folyamata közel egy évig tartott, melyet Fabricius Gábor innovációs és stratégiai igazgató vezetett. Fabricius közel húsz szakembert interjúztatott a pozícióra, akik egy ötfordulós kompetenciaszűrésen vettek részt, melynek összeállításában külsős szervezetfejlesztési tanácsadó is segítette munkáját. A legnagyobb és legsikeresebb szakmai nevek, hazai és nemzetközi reklámügynökségek praktizáló vezetői közül Márton Szabolcs felkészültsége, kompetencia területei, motivációja és ügyfélkapcsolati tapasztalatai bizonyultak a legjobbnak.
Fabricius Gábor, a Republic Group innovációs és stratégiai igazgatója, designer, filmrendező, író, így vall döntéséről: „Szabolcs elképesztően jó csapatjátékos, ami a kreatív egók világában kivételes és itthon még alulértékelt tulajdonság. Nem is tudnék hasonló szakembert mondani a hazai piacon, aki a kreatív csapat összteljesítményét ennyire jól tudja menedzselni. Nyilván jól jön számára a közel tíz éves network ügynökségi évek élménye, a sok szakmai díj és elismerés, vagy a new yorki tapasztalat, amikor a világ legígéretesebb kreatívjai közé válogatták.”
Néhány további munkatárs véleménye az új kollégáról:
Furák András, a Republic Group new business és portfólióigazgatója:„Nagyon örülök Márton Szabolcs érkezésének. Az energia és reklámszakma iránti szenvedély, amivel bír, olyan tapasztalattal párosul, mely mindenképpen egyedülálló. A JWT kreatív igazgatójaként, olyan nagy brandeken dolgozott, mint a Telenor vagy a Nestlé, ahol munkájával kivétel nélkül maradandót alkotott. Biztos vagyok benne, hogy az a kreatív szemléletű, stratégiai megközelítés hamarosan meghozza gyümölcsét. Kreatív vezetői képességeivel és tapasztalatával nagyon jó esélyekkel indulunk, hogy elérjük nagyszabású céljainkat a magyar reklámpiacon.”
Kotsis Kinga, a Republic Group client service directora: „Szabi már most rengeteget segít abban, hogy egyfajta paradigmaváltásként újabb szintet ugorjunk azzal, hogy az ügynökségi szervezetekre jellemző account és kreatív ellentéteket, látszólag ellentétes érdekeket együttműködéssé, közös célokká tudjuk formálni.”
Márton Szabolcs nyilatkozata a váltásról:
„Majdnem 10 éven keresztül dolgoztam a világ egyik legnagyobb reklámügynökségének budapesti irodájában. Fantasztikus volt. Aztán jött egy inspiráló lehetőség. Mi lenne, ha Magyarország egyik legnagyobb, legkreatívabb, legizgalmasabb, független ügynökségében folytatnám? Mi lenne, ha Fabricius Gábor után én vinném tovább a stafétát? Mi lenne, ha ott lennék, amikor születik az éves Brandfestival vagy formálódik a Zeitgeist? Mi lenne, ha mindennap szembe néznék egy cannes-i arany oroszlánnal? És mi lenne, ha nekem kellene megszelídítenem a párját? Döntöttem. Azt gondolom, jól.”