Húszéves a Republic Group reklámügynökség

Hírek

A Republic Group idén nem csak a világ legnagyobb, reklámügynökségeket, médiumokat, gyártókat tömörítő szervezetével, a BCMA-val lépett szoros szövetségre, de egyúttal a megalakulása 20. évfordulóját is ünnepli.

A két évtizedes múltra visszatekintő ügynökséget a mostani innovációs vezető, Fabricius Gábor alapította Budapesten. Az induló vállalkozás vezetéséhez az idők során ketten is csatlakoztak: Barna Tamás, a társaság jelenlegi vezérigazgatója, valamint Kollmann Áron, aki ma kreatív igazgatóként felel annak a hirdetési csoportnak a munkájáért, amelyik az ügynökség vásárlási tevékenységét, BTL és a rendezvényszervezését, 360°-os integrált hirdetési és b2b szakmai szolgáltatásait, mozgóképkészítés valamint a kreatív szolgáltatások teljes körét látja el. (A Republic Group 1999-ben hozta létre a szervezet organikus részét képező 2Republic BTL ügynökséget.)

Az elmúlt 20 év organikus fejlődésének eredményeképpen valamint a new yorki székhelyű Siegel+Gale ügynökség által biztosított stratégiai hátterének köszönhetően a Republic Group ma egyike annak a néhány, száz százalékban magyar tulajdonban lévő reklámügynökségnek, amelynek munkáját nem csak hazai szakmai elismerések, de nemzetközi díjak is rendszeresen visszajelzik.

„20 évvel ezelőtt az iskolapadból szinte éppen csak kilépve biztosan nem gondoltuk, hogy valaha is idáig tudunk jutni. Az ügynökség létezése és sikerei nem csak azt mutatják, hogy szeretünk reklámokat csinálni, hanem azt is, hogy értünk ahhoz, amivel foglalkozunk. Hiszek abban, hogy a felgyorsult technológiai fejlődéssel és a napról napra megjelenő kommunikációs platformokkal a reklám még fontosabb szerepet fog betölteni ügyfeleink életében. És ha lehet egy ilyen jubileumi alkalommal valamit kívánni, akkor azt kérném, hogy az elkövetkezendő 20 éve pontosan olyan legyen, mint az előző volt: sok örömmel, megérdemelt sikerrel és díjjal fémjelzett időszak” – nyilatkozta Barna Tamás, a Republic Group reklámügynökség vezérigazgatója.

A Republic Group munkájának középpontjában a márkakommunikáció és márkák stratégiai fejlesztése és építése áll. Annak érdekében, hogy az ilyen típusú munka és szakmai tevékenység eredményei a lehető legszélesebb körben is elérhetővé váljanak, az ügynökség 2001-ben életre hívta a BrandFestivalt, amely ma már a terület jelentős és ismert konferenciasorozatává nőtte ki magát a közép-kelet európai régióban, és lehetőséget biztosít arra, hogy a világ összes tájáról érkező márkaépítő, kommunikációs szakemberek, vezető gondolkodók és gazdasági vezetők minden évben találkozhassanak, megvitassák a márkalapú gondolkodás fontosságát, megoszthassák a stratégiai- és új kommunikációs kihívások kapcsán kialakult álláspontjukat, gondolataikat és tapasztalataikat.

A Republic Group elmúlt 20 éve a brandingről szólt, de szolgáltatásai mellett egyre nagyobb szerepet kíván vállalni a hazai reklámpiac edukációjában is. A branded content (valamint az Y és Z generáció reklámfogyasztása / esetleges reklámkerülése) lesz az elkövetkező időszak egyik legfontosabb kulcsszava az ügynökség életében. Ezért az ügynökség mostantól nem csak a Branded Content Marketing Association Worldwide hazai és regionális központjának szerepét látja el, de mindennél nagyobb fontosságot és figyelmet szentel majd a releváns szakmai információk elérhetőségének „közhasznú biztosítására”, valamint kutatások és konferenciákat szervezésére.

Barna Tamás gondolatai az elmúlt húsz év változásai kapcsán

Az elmúlt 20 évben a reklámszakma alapjaiban változott meg. Sok tucat ügynökség született és eltűnt vagy kétannyi. Ma már alig emlékszünk számos egykor ismert és menő ügynökségre,pedig korukban mindegyik ismert szakmai műhely volt, sikeres és emlékezetes reklámokat készítettek, esetenként több tucat szakembernek adtak munkát és megélhetést. Ezek azonban ilyen vagy olyan okok miatt mégis eltűntek a szakmából. Mitől maradt mégis sikeres a Republic Group az elmúlt 20 évben?

  • Legfontosabb: jó munkatársak megtartása. Az ügynökség legfontosabb értéke, a tudás és kreativitás minden este szépen elindul hazafele – és mindent meg kell annak érdekében tenni, hogy másnap reggel is visszajöjjön a munkahelyére.
  • A második helyezett nevére senki nem emlékszik. Gyerekkorunkban eldöntöttük, hogy csak és kizárólag a reklámmal akarunk foglalkozni. És ha már így alakult, erre tesszük fel az életünk, akkor miért ne akarnánk a legjobbak lenni benne?
  • Jó dolog a politika, de még jobb attól távol tartani magunkat. Csak a piaci verseny érdekel bennünket. Ha meg kellene határozni, mennyire érdemes távol tartania magát egy ügynökségnek a Parlamenttől, akkor kapásból a fekvőnyolcast mondanánk.
  • Amit tudunk, megosztjuk. Nincs jobb, mint felkészült ügyfelekkel és munkatársakkal dolgozni. Igazából e nélkül nem lehet ötről hatra (de igazából egyről kettőre se nagyon) jutni.
  • Azért dolgozunk, hogy eladjunk, nem azért, hogy díjakat nyerjünk. Van olyan ügynökség, amelyik azt gondolja, hogy versenyek díjai minősítik a munkákat. Mi pedig, hogy az eladási számok és az évről-évre megújuló szerződéseink.
  • Néha jobban értjük az ügyfeleink problémáit, mint a sajátjainkat. Tudjuk, hogy mit és miért akarnak. Milyen céljaik és stratégájuk van. És igen: nálunk fontosabb egy jó stratégiai tervező, mint, hogy 3 account jegyzeteljen a megbeszélésen.
  • Több megoldást is elképzelhetőnek tartunk. Ahogy nincs két egyforma ügyfél, úgy nincs két azonos megoldás sem. Sohasem állítjuk, hogy csak egyetlen út vezethet a célig.

SOCIAL MEDIA