Szövetségre lép a Toyota és a Mazda

Hírek

A két autógyártó üzleti és pénzügyi szövetségre vonatkozó megállapodást írt alá, amellyel tovább mélyítik a közöttük fennálló, tartós kapcsolatot.

A megállapodás a két vállalat között két éve zajló, együttműködést célzó, konkrét tárgyalások pozitív eredményeiről tanúskodik. A cél a jövőbeli mobilitás újszerű értékeit, valamint további fenntartható növekedést megvalósítani, illetve elérni.

A két japán autógyártó az alábbi konkrét témákban állapodott meg:

  1. gépjárműgyártó vegyes vállalatot hoznak létre az Egyesült Államokban
  2. közösen fejlesztéseket folytatnak az elektromos járműtechnológiák területén
  3. közösen autonóm mobilitási technológiákat fejlesztenek
  4. együttműködnek a fejlett biztonsági technológiák terén
  5. kiterjesztik közös modellfejlesztéseiket.

Ezen túlmenően a hosszú távú együttműködés kiterjesztése és megerősítése érdekében a világ vezető autógyártója, a Toyota és a Mazda megállapodtak abban, hogy olyan pénzügyi szövetségre lépnek, amelyben mindkét vállalat megőrizheti függetlenségét és egyenlőségét. A tőkekapcsolódás keretében a két vállalat megállapodott abban, hogy a Toyota harmadik fél részére történő részvényeladás keretében megszerzi a Mazda újonnan kibocsátandó részvényeit, valamint hogy ezzel párhuzamosan a Mazda harmadik fél részére történő részvényeladás keretében, a Mazda által kibocsátandó részvényekkel azonos értékben vásárol a Toyota birtokában lévő Toyota-részvényekből. A vállalatok által kölcsönösen megszerzendő részvények értéke megegyezik.

„A Mazdával folytatott együttműködésünk legfontosabb gyümölcse, hogy olyan új partnerre leltünk bennük, akik szenvedéllyel rajonganak az automobilért. Ez egyszersmind a Toyota versenyszellemét is felébresztette, hiszen semmiképpen nem szeretnénk, hogy a Mazda kiválóbbnak bizonyuljon nálunk. Az együttműködés egyben azon vágyunkat is megtestesíti, hogy az autók soha ne váljanak egyszerű fogyasztási cikké” – fogalmaz az együttműködés kapcsán Akio Toyoda, a Toyota elnöke.

„Mi sem okozhatna nekem nagyobb örömet, mint hogy ezen a szövetségen keresztül hozzájárulhatunk az autóipar felélénkítéséhez, és a két vállalat versenyszellemét egymás mellé állítva mind többekkel szerettessük meg az automobilt, innovációkat kelthessünk életre, valamint nagyszerű új tehetségeket és vezetőket nevelhessünk” – kommentálja az együttműködést Masamichi Kogai, a Mazda elnök-vezérigazgatója.

Az autóipar előtt hatalmas, új kihívások állnak: az új autókra vonatkozó, szigorúbb környezetvédelmi és biztonsági előírásoktól kezdve az egyéb iparágakból érkező, új versenytársak megjelenésén át a mobilitáshoz kapcsolódó üzletágak diverzifikációjáig. Az iparág jövőjét szem előtt tartva a Toyota és a Mazda nem csupán a két vállalat egyéni erősségeit mozgósítva kívánják tovább tökéletesíteni technológiáikat és megerősíteni üzleti alapjaikat, de a két neves japán autógyártó azt is fontosnak látja, hogy elmélyítsék a kettőjük között fennálló együttműködést, abban fenntartható növekedést érjenek el, és megbirkózzanak a rájuk váró kihívásokkal. A Toyota és a Mazda 2015. május 13-án olyan, folytonos együttműködésre vonatkozó megállapodást írt alá, amely a vállalatok erőforrásait mozgósítva mindkét vállalat számára kölcsönös előnyöket biztosítana, kiegészítve egymás termékkínálatát és technológiai arzenálját, azzal a céllal, hogy még vonzóbb autókat tervezzenek és gyártsanak. Az azóta eltelt időben a két vállalat az együttműködés számos lehetséges területéről tárgyalt, amelynek alapját egy hosszú távú, kölcsönösen előnyös, egyenlő feltételek mentén kiépítendő kapcsolat teremtené meg.

Közép- és hosszútávon a két vállalat olyan kapcsolatot épít ki, amelynek keretében tiszteletben tartják egymás önállóságát és egyenlőségét, és arra törekednek, hogy közös projektjeikben sikert érjenek el. A jövőbeli mobilitás új értékrendjének megteremtésére törekedve a szerződő felek hosszú távú partnerként felgyorsítják és elmélyítik kétoldalú együttműködéseiket, valamint ügyfeleik elvárásainak felülmúlása révén hozzájárulnak egy fenntartható társadalom kialakításához.

SOCIAL MEDIA