Sokak életében a bevásárlóközpontok ételudvarai központi szerepet töltenek be

Hírek

A 16 és 70 év közötti pesti és Pest megyei lakosok mintegy fele 2-3 havonta, közülük pedig minden negyedik heti rendszerességgel dönt a bevásárlóközpontok ételudvarai mellett. A Marketing Resolution a Westend megbízásából mérte fel a fogyasztók igényeit ezen a területen, az eredmények szerint pedig az ideális ételudvar az, ahol a fogyasztók jó áron jó minőségben tudják megvásárolni a kívánt ételeket, amiket aztán tiszta, higiénikus környezetben fogyaszthatnak el.

 

A kutatásból az is kiderül, hogy az önálló ételudvarok helyett a többség praktikussági okokból szívesebben választja azokat, amelyek bevásárlóközpontokban találhatók. Emellett a kérdezettek egy jelentős hányada rendszeresen kifejezetten étkezés céljából keres fel üzletközpontokat, ez főként a magasabb jövedelemmel rendelkező, fiatal férfiakra jellemző. A legtöbb ember számára a bevásárlóközpontokban való étkezés rutinszerű tevékenység, nem pedig ünnepi alkalom, és csupán egyharmaduk fogyasztja el egyedül a menüjét, a többiek 2-3 ember társaságában érkeznek. A legforgalmasabb időpontok a kora délutáni órákra tehetők, a hét leglátogatottabb napjai pedig a péntek és a szombat. A fogyasztók átlagosan 39 percet töltenek étkezéssel az ételudvarokban és ez idő alatt fejenként nagyjából 3500 forintot költenek el.

Az adatok jól mutatják, hogy sokak életében a bevásárlóközpontok ételudvarai központi szerepet töltenek be, és napi szinten választják ezeket a helyeket valamely főétkezésükhöz. Éppen ezért nem meglepő eredmény az sem, hogy a megkérdezettek számára kiemelkedően fontos, hogy a helyszín megfelelő komfortérzetet biztosítson, így például ne legyen ételszag, mindig legyen hely leülni, az asztalok kellő távolságra helyezkedjenek el egymástól, a székek pedig kényelmesek legyenek. Az olyan további, komfortérzetet növelő szempontok, mint a zajszegény környezet, a dizájner bútorok vagy a nyitott terasz ellenben nem alapelvárások, ugyanakkor hozzáadott értéket jelentenek. Ez utóbbi egyébként a megkérdezettek 30 százalékának, azon belül is különösen a fiataloknak nagy előny.

A válaszadók 40 százaléka a fenntarthatósági szempontokat is vonzónak találja, ez azonban csak akkor igaz, ha ez a fogyasztónak nem jelent többletköltséget. További 40 százalék mondta azt, hogy nem foglalkoztatja a téma, és csupán 15 százalék nyilatkozott úgy, hogy feltétel nélkül támogatja ezeket a törekvéseket. Meglepő módon a legkevésbé érdekes szempontok közé tartozott a családbarát környezet és a mobilkészülékek töltési lehetősége.

 

SOCIAL MEDIA