SMASHED: diákok „szétcsúszva” – tegyünk ellene!

Márkaépítők Közössége

Május 25-én telt házzal rendeztük meg a Publicis palotában a Branding/rebranding az FMCG szektorban című konferenciánkat. A következő hetekben rövid összefoglalókat közlünk az összes prezentációról. Ma Ábrahám Gergely és Kiss Gyöngyvér összefoglalóját közöljük a SMASHED programról. 

Ábrahám Gergely

Az előadók nem tipikus branding projektet mutattak be. „Ez egy olyan vállalati program, ami mögött ott állunk, büszkék vagyunk rá, de egyik márkánk sem jelenik meg benne” – fogalmazott Ábrahám Gergely. A Diageo mint nagy italforgalmazó cég a fiatalok alkoholfogyasztásával kapcsolatos problémákon akar segíteni. Egy néhány évvel ezelőtt végzett kutatás szerint a fiatalok 80%-a már 15 évesen fogyasztott alkoholt, és minden harmadik középiskolás rendszeresen iszik.

A Smashed („szétcsúszva”) programot egy angol cég alkotta meg. Három színész előad egy történetet a fiatalok nyelvén, amelyben megjelenik az iskola, a szülők, az alkohol, az előadás után pedig a színészek beszélgetnek a diákokkal.

A magyarországi SMASHED program 2019-ben a Momentán Társulattal együttműködve, valamint a Magyar Rendőrség, ORFK-OBB támogatásával egy formabontó, interaktív foglalkozássorozattal kezdődött az iskolák számára, amely egy élő előadásból és interaktív beszélgetésből állt. 2021 utolsó negyedévében elindult a program online változata (Smashedonline.hu). Az online verzió bevezetését sajtóeseménnyel és nagykövetek/influenszerek által támogatott közösségi média kampánnyal (YouTube, Instagram, TikTok, Facebook) erősítették meg, hogy az minél több emberhez, valamint a fiatal célcsoporthoz is hatékonyan eljusson. Ezen felül a Momentán Társulat tovább járja az országot előadásaival.

Kiss Gyöngyvér

A program globálisan tízmillió diák elérését célozza, Magyarországon eddig tízezer diák vett részt benne. A kommunikációs kampány 17 millió elérést produkált.  A programot kitöltő, előadást megnéző diákok mintegy 80%-a úgy gondolja, hogy a SMASHED jó módszer arra, hogy a fiatalkori alkoholfogyasztás veszélyeiről tanuljanak. Több mint 50%-uk úgy nyilatkozott, hogy a program elvégzése után kevésbé valószínű, hogy 18 éves kora előtt alkoholt fog fogyasztani.

2023 tavaszán elindult a SMASHED újabb szakasza, Romániában is szeretnének elérni kétezer diákot.

 

 

 

 

 

SOCIAL MEDIA