Május 25-én telt házzal rendeztük meg a Publicis palotában a Branding/rebranding az FMCG szektorban című konferenciánkat. A következő hetekben rövid összefoglalókat közlünk az összes prezentációról. Ma Ábrahám Gergely és Kiss Gyöngyvér összefoglalóját közöljük a SMASHED programról.
Az előadók nem tipikus branding projektet mutattak be. „Ez egy olyan vállalati program, ami mögött ott állunk, büszkék vagyunk rá, de egyik márkánk sem jelenik meg benne” – fogalmazott Ábrahám Gergely. A Diageo mint nagy italforgalmazó cég a fiatalok alkoholfogyasztásával kapcsolatos problémákon akar segíteni. Egy néhány évvel ezelőtt végzett kutatás szerint a fiatalok 80%-a már 15 évesen fogyasztott alkoholt, és minden harmadik középiskolás rendszeresen iszik.
A Smashed („szétcsúszva”) programot egy angol cég alkotta meg. Három színész előad egy történetet a fiatalok nyelvén, amelyben megjelenik az iskola, a szülők, az alkohol, az előadás után pedig a színészek beszélgetnek a diákokkal.
A magyarországi SMASHED program 2019-ben a Momentán Társulattal együttműködve, valamint a Magyar Rendőrség, ORFK-OBB támogatásával egy formabontó, interaktív foglalkozássorozattal kezdődött az iskolák számára, amely egy élő előadásból és interaktív beszélgetésből állt. 2021 utolsó negyedévében elindult a program online változata (Smashedonline.hu). Az online verzió bevezetését sajtóeseménnyel és nagykövetek/influenszerek által támogatott közösségi média kampánnyal (YouTube, Instagram, TikTok, Facebook) erősítették meg, hogy az minél több emberhez, valamint a fiatal célcsoporthoz is hatékonyan eljusson. Ezen felül a Momentán Társulat tovább járja az országot előadásaival.
A program globálisan tízmillió diák elérését célozza, Magyarországon eddig tízezer diák vett részt benne. A kommunikációs kampány 17 millió elérést produkált. A programot kitöltő, előadást megnéző diákok mintegy 80%-a úgy gondolja, hogy a SMASHED jó módszer arra, hogy a fiatalkori alkoholfogyasztás veszélyeiről tanuljanak. Több mint 50%-uk úgy nyilatkozott, hogy a program elvégzése után kevésbé valószínű, hogy 18 éves kora előtt alkoholt fog fogyasztani.
2023 tavaszán elindult a SMASHED újabb szakasza, Romániában is szeretnének elérni kétezer diákot.