Robotokkal a fenntartható jövőért

Hírek

Több mint nyolcvan csapat jelentkezett a Vodafone Magyarország Alapítvány Zöld Kód – Kódolj a holnapért! elnevezésű ötletpályázatára, amit 3-8. osztályos diákoknak és tanáraiknak írtak ki az idei Code Week alkalmából.

 

„A programozási ismereteket a 21. század angoljának is szokták nevezni, hiszen a digitális készségek nélkül nagy valószínűséggel nehezen lehet majd a jövőben boldogulni. Ugyanakkor a felmérések azt mutatják, az oktatási rendszer még nincs felkészülve arra, hogy megfelelő digitális tudással vértezze fel a diákokat ezen a téren. A Vodafone Alapítvány törekvései között ezért szerepel kiemelt helyen, hogy támogassa a gyerekek ezen kompetenciáinak fejlesztését. Ennek érdekében különböző online tananyagokat biztosítunk mind a diákok, mind az ő kompetenciáikat fejlesztő tanárok számára, de a programozással, kódolással való ismerkedést támogatják az olyan kezdeményezések is, mint a Zöld Kód ötletpályázat” – mondta Flakstad Emőke, a fenntarthatósági ötletpályázat egyik megálmodója, a Vodafone Magyarország Alapítvány főtitkára.

A kódolás elengedhetetlen a digitális átálláshoz, egy olyan készség, amellyel a technológia vívmányait napjaink és a jövő problémáinak megoldásának szolgálatába állíthatjuk. A Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat célja ezért nemcsak az volt, hogy a gyerekek ötletei megoldást kínáljanak a jövő fenntarthatósági problémáira, de a szervezők feltett szándéka, hogy ösztönözzék a diákok érdeklődését a programozás és kódolás iránt.

 

Az ország minden tájáról érkező tíz csapat közül az alábbi hármat Zöld Kód Bajnok címmel jutalmazta a szakmai zsűri:

  • Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium csapata (Kurucz Lilla, Mokcsay Dóra, Zimmermann Katalin Emese) „Jelelj a jövőért!” pályázata: hallássérült gyermekek számára tervezett robot, mely mikrofonja segítségével jelnyelvre fordítja a beszédet.
  • Vörösberényi Általános Iskola csapata (Ujfalussy Ádám, Kun Zalán, Rákász Bertalan István) „Robáz” pályázata: ipari porszívó teljesítményével és darálóval felruházott közterületi robotporszívó.
  • Budapest XIII. Kerületi Számítástechnikai Általános Iskola csapata (Marozs Levente, Papp Levente Tibor, Töreki Dániel) „ZEM – Zöldebb jövőt Elsőlépés Mérőberendezés” pályázata: magaspor koncentrációt, hőmérsékletet és fényerőt mérő robot.

A Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola csapata a Legaktuálisabb ötlet, a Gyöngyösi Felsővárosi Általános Iskola csapata a Leggyerekbarátabb robot, a Vörösberényi Általános Iskola másik csapata A nap legjobb előadói, a Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium csapata a Legjobb prototípus, a Kazinczy Ferenc Református Általános Iskola és Óvoda csapata a Legjobb design, a Sashalmi Tanoda Általános Iskola csapata a Fenntarthatósági célok őrzője, a Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskola csapata a Legemberibb ötlet díját vihette haza.

„Nekünk szervezőként is óriási inspirációt jelentett ez a nap, hiszen a gyerekekben még töretlen az optimizmus és ambíció, mind a robotépítésre, mind a világ jobbítására. Frenetikus hangulat, kreatív káosz uralta a műhelymunkát napközben, ahol a csapatok mentoraik segítségével Lego Boost robotok építésével és kódolásával mutathatták be ötleteiket. Szociálisan érzékeny ötletek születtek, tele kreativitással, melyeket talán viszontláthatunk a jövőben egy fenntarthatósággal kapcsolatos probléma valódi megoldásaként” – mondta el Váczi Dorka, a Vodafone Magyarország Alapítvány oktatási projektjeinek vezetője.

 

SOCIAL MEDIA