R-Water Kft. – világszínvonalú sportital és vitaminital Magyarországról

Hírek Kiemelt

Nagy Ervin, az R-Water Kft. tulajdonos-ügyvezetője mesélt arról, hogyan indult el az Absolute Live sportital és Power Fruit vitaminital nemzetközi hódítóútjára, micsoda nehézségeken keresztül vezetett az útja a vállalkozásnak, mely díjak sokaságával büszkélkedhet. A Márkamonitor műsorából az is kiderül, hogy a minőségről vallott filozófiájuk nem csak a termékekben köszön vissza, hanem a gyártási folyamat minden pillanatában, legyen szó a dolgozók elégedettségéről vagy a környezetvédelemről.

 

Az R-Water Kft. sokaknak a sportitalok és vitaminitalok szegmenséből lehet ismert, de a cég élete, bár mindig is az üdítők körül forgott, más területről indult – árulta el Nagy Ervin, az R-Water tulajdonos ügyvezetője Szakács Lászlónak a Márkamonitor című műsorban. A cég elődjét még szülei indították el, ahol felnőtt.

„A szüleim egyszerű paraszti családból származtak, és tényleg a nulláról indultak az életükben. Több lábon álltak, egyszerre nagyon sok mindennel is foglalkoztak. Háztáji gazdaságot vezettek, munkahelyük volt mind a kettőjüknek, illetve vállalkozásba is kezdtek. Édesapám a nyolcvanas évek közepén létesített egy szódavízüzemet a faluban” – meséli Nagy Ervin. Az érettségi és a sorkatonaság után döntött úgy, hogy segít az édesapjának az üzemben.

 

Szódavízből üdítő

A szocializmus előtt gyakoriak voltak az üdítőgyártó-kisüzemek, de ezeket a központosítási törekvések, a tervgazdaságra átállás tönkretette. A termelőszövetkezetek, állami gazdaságok elkezdték önteni a piacra az olcsó üdítőket, befutatottak nagy márkák, mint a Traubi vagy a Márka. Azonban a rendszerváltással újra megváltozott a piac, a kisüzemek pedig ismét lábra tudtak állni.

A nagyobb brandek gyártása idővel szünetelt, vagy véglegesen megszűnt, és piaci hiány alakult ki, a vásárlók igényeit pedig ki kellett elégíteni. Ekkor már a két nagy nemzetközi üdítőitalgyártó elkezdte a piacszerzést az országban, de bizonyos üdítőket nem árultak, mint az ananászos, mangós, vagy éppen málnás üdítők, a kedvelt ízekre azonban továbbra is volt kereslet. Ekkor jött az ötlet, hogy ők maguk is elkezdjenek a szódavíz helyett ízesített üdítőket forgalmazni.

„Mivel a szódavíz előttünk már ismert volt, és tudtunk gyártani, így csak a másik felét kellett hozzá megtanulni, ez pedig megtörtént. 1993-ban elindítottuk az üdítőital-gyártó vállalkozást. Eleinte tényleg nem nagy tervekkel, csak a helyi piacunkat szerettük volna ellátni, de nagyon gyorsan felpörgött a kereslet” – magyarázza Nagy Ervin.

 

Csődközeli helyzetek és a sportital megálmodása

Azonban 1995 és 1997 között a két nagy kólagyártó között kialakult egy árháború, ami miatt annyira alacsonyra vitték le az áraikat, hogy a kisebb üdítőital-gyártók ezzel nem tudták felvenni a versenyt. Ebből sikerült felállni a cégnek, de a 2000-es évek elején a multik miatt sorra zártak be a kisebb boltok, amelyek leginkább forgalmazták a termékeiket. A multikhoz nem tudtak beszállítani, ahhoz túl kicsik voltak, ezért 2004-ben újból csődközeli állapotba kerültek.

 

Egyértelmű választás volt a sportital és a vitaminital

Feleségével, Nagy-Parádi Tímeával végül úgy látták, hogy profilt kell váltaniuk. Ekkor úgy döntöttek, hogy az olcsó, egészségtelen szénsavas italok helyett magasabb hozzáadott értékű funkcionális italokkal kezdenek foglalkozni. A sportital és vitaminital életformájukból adta magát, hiszen Tímea sportoló családból jött (nem mellesleg táplálkozási tanácsadó), de Ervin is komolyan veszi az egészséges életmódot – derül ki a beszélgetésből.

Ismét nulláról kezdték el felépíteni a vállalkozásukat, ami nem csak a termékek kifejlesztésére korlátozódott – ahová addig értékesítettek, nem is tudták, mi az a sportital és vitaminital. A 2004-2008 közötti időszak az új partnerek felkutatásával telt, de 2008-ra elérték azt a szintet, ahol megalapíthatták az R-Water Kft.-t, és megalapították az Absolute Live brandet, aminek már 15 éve.

A cég, mely 13 országba exportál, ma már nemcsak a termékeiben igyekszik a minőséget képviselni, hanem a dolgozóinak is a legjobb körülményeket akarja megteremteni, ezt teszik coachinggal, és figyelnek a fenntarthatóságra is.

 

SOCIAL MEDIA