Piacvezető a Ford Magyarországon

Hírek

A Ford 15091 darabos eladással 12,8 százalékos piaci részesedést ért el a személyautók és kishaszonjárművek piacán, ezzel az elmúlt nyolc év során hetedszer is piacvezető.

A 2016-os év végéig várhatóan 117888 új személyautót és kishaszonjárművet regisztrálnak Magyarországon, amiből a Ford 15091 darabbal, 12,8 százalékkal lett piacvezető. Ebből 5572 darab haszongépjármű, amely 26,12 százalékos piacrészesedést jelent a kategóriában.

A Ford tavalyi értékesítési eredményeihez a 2016-ban bemutatott 13 új vagy megújult Ford modell is jelentősen hozzájárult. A sikerhez azonban a cég értékelése szerint elsősorban a márkakereskedői hálózat által eredményesen alkalmazott, az ügyfél életútját végigkísérő ügyfélfókuszú stratégia vezetett.

A tavaly év elején bemutatkozó új S-Max és Galaxy modellek mellett az új Ranger pick-up várakozásokat felülmúló fogadtatása épp úgy hozzájárult a sikerhez, mint a megújult és EURO6-os EcoBlue motorral szerelt Transit család révén teljesen megújuló Ford haszongépjármű portfolió népszerűsége. A városi terepjáró kategóriában 2016-ban bemutatkozó 3 új Ford modellnek, a mini SUV EcoSport, a prémium kategóriás Edge és a legújabb generációjú Kuga terepjárónak is jutott szerep a sikerekből. A lendület ráadásul tovább tart, hisz novemberben érkezett a Ford új városi kisautója, a KA+ után év elején a Ford prémium Vignale modellcsaládja olyan új modellekkel bővül, mint az Edge Vignale és Kuga Vignale.

„A hazai sikereinket leginkább rendkívül erős és Európában is elismert márkakereskedői hálózatunknak köszönhetjük. Márkakereskedői hálózatunk tagjai folyamatosan fejlődve, fejlesztve szolgálják ki rendkívül széles ügyfélkörünket. Büszkék vagyunk arra, hogy a 2015 végén Budapesten megnyitott 3 prémium FordStore kereskedésünk mellé tavaly Debrecenben, Veszprémben és Győrben is megnyílt egy-egy a Ford legjavát reprezentáló prémium minőséget képviselő FordStore szalon, ahol a Ford teljes személygépkocsi és haszongépjármű palettáját kínáljuk, beleértve a legendás és itthon is rendkívül népszerű Mustangot és a Ford Performance modelljeit” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

„Nemcsak a piac fejlődik, hanem a vásárlók köre is átalakulóban van. Örömteli változás, hogy a Ford személyautók vásárlóinak jó 40 százaléka már magánember, holott ez az arány tavaly még a 25 százalékot sem érte el. A magánvásárlók aránya mindig jó indikátora a vásárlási kedv és a vásárlóerő növekedésének, ami nemcsak a Ford vagy a többi márka, hanem az egész nemzetgazdaság számára kedvező hír”- tette hozzá Dalos Attila, a Ford Magyarország kereskedelmi igazgatója.

Flottaértékesítés terén a Ford hagyományosan jól szerepelt széles modellkínálatának köszönhetően. Emellett komoly vonzereje – főleg haszongépjármű kategóriában – a DEKRAáltal tanúsított rendkívül alacsony egy kilométerre jutó költség mutatója, mely abszolút nyertessé teszi a flottamenedzsmenttel foglalkozó cégek körében.

A 49 tagú Ford márkaszerviz hálózat az egyik legerősebb ma Magyarországon. A márka nem csak a hagyományos szervizszolgáltatások terén nyújt megbízható minőséget, hanem olyan népszerű szervizcsomagokat is bevezetett, mint a Fix ár program, ami előre rögzített, kiszámítható költségeket ígér a Fordok kötelező éves átvizsgálásához, így az ügyfeleket nem érheti váratlan meglepetés.

A Ford számára nagy előnyt jelent a versenyben, hogy a Ford Credit értékesen hozzá tud járulni a márka értékesítéséhez. Sok konkurensével ellentétben a Ford a válság hatására sem adta fel pénzügyi tevékenységét, vagyis a Ford Credit továbbra is maga finanszírozza a márkakereskedő járműbeszerzéseit, emellett pedig pénzügyi szolgáltatásokat kínál a vásárlók számára, beleértve a használt gépkocsik finanszírozását és a biztosításokat is.

SOCIAL MEDIA