„Óriási megtiszteltetés volt abban a Cinecittá stúdióban dolgozni, ahol megannyi legenda járult hozzá a filmtörténelemhez”

Hírek

Ma este 21:00-kor mutatkozik be az Epic Drama műsorán a Róma úrnője című kosztümös sorozat, amely Livia Drusilla, Augustus római császár felesége, Tibériusz édesanyja előtt állít kalandos emléket. Az I.E. 58-ban született nő nem csupán feleségre, de tanácsadója, mi több, időnként a helyettese is volt Augustus császárnak.

 

A Róma úrnője története több évtizedet is felölel: első két epizódjában Livia mindössze 15 éves és első esküvőjére készül, mikor menekülni kényszerül. Emiatt a karaktert két színésznő, A spanyol hercegnőből ismert Nadia Parkes és a Teljesen idegenek lengyel származású sztárja, Kasia Smutniak formálja meg, előbbi a fiatal változatát, utóbbi pedig azt, aki Augustus felesége lett. Saját bevallása szerint Parkes nagyon megrémült, mikor az előkészületek során először találkozott Smutniakkal, aki egy szupermodell benyomását keltette, de ez a rémülete pillanatok alatt elszállt, ugyanis a két színésznő nagyon hamar megtalálta a közös hangot egymással is és Claire McCarthy-val is, a sorozat vezető rendezőjével.

McCarthy úgy véli, hogy Livia és a Római Birodalom akkori története – melyet épp megrázott Caesar meggyilkolása – kalandosabb, mint a fikció, és nagyon izgalmasnak találta ennek a sokrétű és zsigeri világnak az életre keltését, melyhez tehetséges színészkoszorú és egy kreatív csapat állt a rendelkezésére. És még csak nem is túlzott: a Róma úrnőjében olyan színészek működnek közre, mint a Trónok harca Tengerjáró Davosaként ismert Liam Cunningham, aki Livia apját formálja meg a szériában, vagy a legendás Isabella Rossellini (Kék bársony), aki Livia egy korai rosszakarója bőrébe bújik, de az epizódok során feltűnik a Ha eljön Joe Black kortalan szépsége, Claire Forlani is.

„Óriási megtiszteltetés volt abban a Cinecittá stúdióban dolgozni, ahol megannyi legenda járult hozzá a filmtörténelemhez” – tette hozzá a fentiekhez McCarthy, és valóban: a nagy múltú olasz stúdióban olyan filmek forogtak, mint a Ben-Hur, a Kleopátra, a Volt egyszer egy vadnyugat vagy a New York bandái. A Róma úrnője alkotógárdája alaposan kiemelte a történet olasz gyökereit, de valami olyat is mutatott, amit eddig nem ismertünk. Nicola Maccanico, a gyártó stúdió elnökhelyettese szerint „a sorozat ismét feltámasztja a régi Rómát, ám teljesen megreformálja azt, amit a korabeli nőkről gondoltunk. Ezek a nők kezükbe veszik a sorsukat, rendíthetetlenül üldözik az ambícióikat, melyek célja végső soron a hatalom megszerzése.” Erre utal a sorozat eredeti címe, a Domina is, amely a felségjogot jelentő dominus szóból ered, annak nőnemű változata, és innen jön a dominál, azaz uralkodik szó is.

„Rengeteg tanultam az akkori nőkről” – vallotta be Kasia Smutniak, aki számára az volt az egyik legfőbb motiváció, hogy ebben a sorozatban szerepeljen, hogy végre a nők oldaláról mutatja be ezt a kort – azt, hogy nem lehetett vagyonuk, hogy a szüleik döntötték el, hogy kihez menjenek hozzá, bármikor el lehetett dobni őket és a gyerekeik sorsáról sem ők dönthettek. Livia Drusilla rengeteget változtatott ezen, és utat mutatott az előtte álló nők számára, még évezredekkel később is.

 

SOCIAL MEDIA