Növelte piaci részesedését a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz

Hírek

A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. közel 15 milliárd forintos árbevételt ért el 2016-ban, az ízesítetlen ásványvíz forgalmat tekintve pedig felülmúlta a piaci átlag teljesítményét.

A hazai ízesítetlen ásványvízpiac teljesítményét jelentős mértékben befolyásolja az időjárás. A tavalyi hűvösebb nyár miatt a forgalom a Nielsen Kiskereskedelmi Index adatai alapján elmaradt az előző év kiugró számaihoz képest. A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft.ugyanakkor a piac átlagos teljesítményét felülmúlva több mint 344 millió liter (ízesítetlen) természetes ásványvíz-forgalmat bonyolított 2016-ban; a vállalat piaci részaránya 0,5 százalékponttal nőtt, értékbeli piaci részesedése pedig 36,2 százalékot tett ki.

Az ásványvíz- és üdítőipari vállalat a hűvösebb nyár ellenére is a tavalyival közel azonos 14,8 milliárd forint számlázott árbevételt ért el, és tevékeny évet tudhat maga mögött. A két nagy nevű magyar ásványvíz-vállalat, a Szentkirályi és a Kékkúti jogilag is egyesült, és számos termékfejlesztést hajtott végre: bővítette a Theodora termékcsaládot új, ásványvízalapú, ízesített italokkal és egy szénsavmentes, lágy ízű, rózsaszín csomagolású természetes ásványvízzel.

Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke a vállalat éves teljesítményét értékelve kiemelte: „A vállalat eredményei alátámasztják azt a kemény munkát, amelyet 2016-ban végeztünk. A Szentkirályi és a Kékkúti jogi összeolvadása különösen fontos számunkra, hiszen az egyik piacvezető márka, a Szentkirályi és az egyik utolsó nagy, történelmi ásványvíz-brand, a Theodora került közös tulajdonba. Számunkra a tavalyi év legfontosabb feladata az volt – és lesz még az idén is –, hogy kialakítsuk annak a szakmai hátterét, hogy ez a két nagy ásványvíz márka immár ne egymás ellen, hanem egymást kiegészítve, egymást erősítve szerepelhessen a piacon. Célunk, hogy a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. továbbra is vezető pozíciót töltsön be az ásványvíz-piacon, ezért azon dolgozunk, hogy minél több újdonságról és fejlesztésről számolhassunk be az idei év során.”

SOCIAL MEDIA