Eredményes évet zárt a Szentkirályi és a Kékkúti

Hírek

A közös irányítás alá került Szentkirályi Ásványvíz Kft. és Kékkúti Ásványvíz Zrt. egyesített nettó árbevétele 2015-ben 13 százalékkal haladta meg a két cég előző évi adatait.

A 2015-ös év az ásványvízpiac egésze számára kiemelkedő eredményt hozott a kiskereskedelmi szegmensben. A növekedés hátterében a Nielsen adatai szerint részben volumennövekedés áll, amelyet a hosszú forró nyár nagyban segített: a július-szeptemberi időszakban 18,6 százalékkal nőttek az eladások. A 2015 tavaszán a Karlovarské minerální vody (KMV) csoportot tulajdonló olasz Pasquale család és a Szentkirályi tulajdonosa, Balogh Levente által közösen létrehozott Central European Mineral Water Holdingvállalatainál is érvényesült ez a tendencia, több mint 21 százalékos növekedéssel. A Szentkirályi és a Kékkúti 12 hónap alatt összesítve 13 százalékos növekedést ért el értékben és 14 százalékos növekedést volumenben, ami csaknem 15 milliárd forintos nettó árbevételt és 360 millió literes értékesítést jelentett.

Mindez összhangban áll azzal a globális tendenciával, amely szerint a fogyasztók egyre inkább előnyben részesítik az egészségesebb italokat. A Canadean piackutató cég adatai szerint a tavalyi évben a palackos vizek eladásai világszerte először haladták meg a szénsavas üdítőitalok forgalmát. Ezzel párhuzamosan a magyar piacon az ízesített ásványvizek is egyre népszerűbbek. Az ásványvíz-kategórián belül dinamikusan nőtt az ízesített termékek aránya – a vizsgált 12 hónapban ez a szegmens mennyiségben már a teljes piac 10 százalékát tette ki.

„A holding megalapításakor azt a célt tűztük ki, hogy Közép-Európa vezető ásványvízgyártója legyünk. Az első év eredményei azt jelzik, hogy jó úton járunk. A Szentkirályit és a Kékkútit sikeresen integráltuk, és elértük, hogy a Kékkúti évek után ismét nyereséges legyen, a Szentkirályi márka pedig megerősítette piacvezető helyzetét. Azzal az ambícióval vágunk neki a 2016-os évnek, hogy tovább terjeszkedjünk a régióban, a magyar piacon pedig tovább erősítsük vezető szerepünket. Kékkúton több millió eurós beruházást indítunk, megújítjuk a két vezető márkát, a Szentkirályit és a Theodorát, valamint új és visszatérő termékekkel erősítünk az ízesített vizek terén, amelyeket a piaci adatok szerint a magyar fogyasztók egyre jobban kedvelnek” – mondta el Balogh Levente, a CEMW elnöke és társtulajdonosa.

„A CEMW-vel 2016-os terveink között szerepel, hogy a magyarországi fejlesztések mellett várhatóan újabb akvizíciókat hajtunk végre a régióban. A holding létrehozása és rendkívüli eredményei nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a KMV sikeres évet zárjon. Magyarországhoz hasonlóan a többi piacunkat is növekedés jellemezte: a KMV csoport árbevétele 2015-ben 53 százalékkal nőtt, és 33 százalékkal nőttek az eladások” – tette hozzá Alessandro Pasquale, a CEMW társtulajdonosa.

SOCIAL MEDIA