Növelte díjbevételét az Erste Biztosító

Hírek

Miközben a hazai életbiztosítási piac néhány százalékkal zsugorodott a tavalyi évben, az Erste Biztosító teljes díjbevétele 4,5 százalékos emelkedéssel elérte a 16,7 milliárd forintot.

Különösen jól teljesített a társaság a nyugdíjbiztosítások terén, a szerzések zömét alkotó folyamatos díjas termékekből származó bevétel közel 26 százalékkal emelkedett. A társaság adózás előtti eredménye 623 millió forint lett (+7,8%), miközben az előző évhez képest 4,3 százalékkal, 588 millió forintra nőtt az adózott nyereség mértéke.

A biztosító számára a hosszú távú növekedést megalapozó folyamatos díjas szerződések díjbevétele 8,5 százalékkal 7,29 milliárd forintra nőtt, immár 44 százalékát biztosítva a teljes díjbevételnek. A szerződések száma 2015-ben elérte a 69 ezret, ezek 88 százaléka folyamatos díjas életbiztosítás volt.

„A piaci átlagnál kedvezőbb eredmény elsősorban az időszak során végrehajtott termékfejlesztéseknek és a nyugdíjprogram részeként kiválóan működő banki együttműködésnek köszönhető” – értékelte a tavalyi év eredményeit Raveczky Zsolt, az Erste Biztosító elnök-vezérigazgatója. – Az Erste Bankkal fenntartott stratégiai kapcsolat hatékonyabb kiaknázása érdekében az Erste Biztosító a tavalyi évben elsősorban a nyugdíjbiztosítási termékekre, illetve a bank által kiemelten kezelt privát banki ügyfélkörére kialakított egyedi megoldások felfuttatására koncentrált.”

A kárkifizetések mértéke 29,1 százalékkal 8,5 milliárd forintra csökkent 2014-hez képest, ezzel párhuzamosan a biztosítástechnikai tartalékok szintje meghaladta az 58 milliárd forintot, és a kezelt vagyon nagysága is csaknem elérte a 60 milliárd forintot.

A javuló gazdasági környezet, a növekedési kilátások a banki és a biztosítási piac számára egyaránt további fejlődési lehetőségeket kínálnak. Az Erste Biztosító üzletmenetében 2016-ban változatlanul kiemelt figyelmet kap majd a folyamatos unit-linked életbiztosítás értékesítése, az ügyfélállomány ápolása, az online és CRM megoldások térnyerése. A társaság továbbra is a piaci volumen fölött kívánja növelni díjbevételét, profit tekintetében pedig a két számjegyet közelítő mértékben tervez fejlődni.

SOCIAL MEDIA