Milyen lesz 20-30 év múlva egy bevásárlóközpont? Lesznek-e még hagyományos boltok, vagy mindenütt robotok segítenek majd a vásárlásban? Esetleg VR szemüveggel nézhetjük végig a kínálatot és a mesterséges intelligencia segít a választásban virtuális próbafülkékben? Milyen változásokat hoz a jövő a divatiparban? Hogyan és mennyire lesznek személyre szabhatóak a vásárlások? Mi lesz a fenntarthatósággal? Hogyan alakulnak át a jövő modern városaiban a bevásárlóközpontok közösségi terei?
A Westend negyedik éve hirdet kreatív tervezőpályázatot – idén Tervezd velünk a jövőt! címmel, amelyen 7 és 99 éves kor közötti bárki indulhat, egy pályázó akár három különböző tervet is beadhat. A feladat tehát nem más, mit digitálisan megtölteni a Westend konténerlogóját olyan tartalommal, ami a legjobban reprezentálja a jövő bevásárlóközpontját. A beadási határidő november 5-e éjfél, a pályamunkákat addig kell a Westend honlapjára feltölteni és itt lehet elolvasni a részletes pályázati kiírást is. A beérkezett műveket szakmai zsűri bírálja el: Csorba Eszter, a Westend marketing-igazgatója, Orr Máté festőművész, a Várfok Galéria művésze, Lelkes László, a Magyar Képzőművészeti Egyetem docense és Bacsek Júlia kurátor, művészettörténész.
A TOP40 alkotást a látogatók is megtekinthetik, hiszen az eredményhirdetés napján, november 21-én kiállítás nyílik belőlük a Westend folyosóin és a képek 2024. január 15-ig megtekinthetőek lesznek.
Emellett az üzletközpont saját Facebook oldalára is felkerülnek a művek, ahol közönségszavazásra bocsájtják őket. A legtöbb szavazatot kapott három alkotást egy-egy 10 ezer forint értékű Westend ajándékkártyával jutalmazzák.