Nagyot megy a Toyota Magyarországon

Hírek Kiemelt

Az idén január és szeptember között az előző év azonos időszakához képest 1,5%-al lassuló teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon a piacvezető pozícióját tovább erősítő japán autómárka 13,5%-al növelte értékesítéseit, piaci részesedését 1,8 százalékponttal 13,4%-ra növelve.

 

A személyautó piacot külön vizsgálva ott 11.011 új autó értékesítésével, 1,2 százalékpontot javítva, 13,3%-os részesedéssel áll az első helyen a Toyota, legközelebbi versenytársához képest mintegy 30%-al több autót értékesítve. Az igazán megdöbbentő azonban a márka kishaszongépjárműpiaci előretörése: a január és szeptember között Magyarországon gazdára találó 2149 új Toyota kishaszongépjármű 4,35 százalékpontos bővüléssel 14%-os piaci részesedést jelent, abszolút értékben pedig a Toyota 68,2%-al adott el több új kishaszongépjárművet mint egy évvel ezelőtt, miközben a piac csupán 9,1%-al bővült. Ennek eredményeképp a Toyota ugyan a kishaszongépjármű piacon továbbra is a harmadik helyen áll, lemaradása a második helyen álló márka mögött azonban marginális, és a Toyota eddigi növekedési ütemét tekintve év végéig könnyűszerrel ledolgozható.

Nincs népszerűbb márka a Toyotánál a flottavásárlók körében, ahol 8.216 új autó értékesítésével, 11,2%-os részesedéssel áll az első helyen, ám így az első számú márkának számít a magánvásárlók körében is, ahol 4.945 darabos értékesítéssel, 19,7%-os részesedéssel vezeti a magyarországi eladásokat. A teljes magyarországi kishaszongépjármű és haszongépjármű piacon egyébiránt 74,4%-ot tesznek ki a flottapiaci eladások, a Toyota esetében ez csupán 62% – írják.

 

Lendületben a Lexus

A Toyota prémium márkája, a Lexus még ennél is látványosabb mértékben növekedett: a környezetbarát luxusautómárka eladásai 56,4%-al, növekedtek az év első kilenc hónapjában az előző év azonos időszakához képest, a teljes személyautó piacon így 860 új autó értékesítésével, 0,4 százalékpontos növekedéssel, 1%-os piaci részesedést ért el a márka. A jelenlegi értékesítési ütem ismeretében minden esély meg van arra, hogy magyarországi történetében először négy számjegyű értékesítéssel zárva az évet a márka.

 

SOCIAL MEDIA