Miller Dávid őszintén vallott egykori függőségéről

Hírek

Miller Dávid nem csak szórakozásra, hanem munkájához is sokat használja mobiltelefonját. Egy ponton maga is soknak érezte a képernyő előtt töltött időt, és rádöbbent, hogy az életéhez teljes mértékben nélkülözhető információkra megy el az ideje, és többet nézi a kijelzőt, minthogy például megfigyelje környezete szépségeit.

 

„Nagyon könnyű belecsúszni a mértéktelen mobilozásba, ha az embernek a mobilja egyszerre a munkaeszköze, kapcsolattartás a családdal, barátokkal, és ha van egy szusszanásnyi idő, akkor gyorsan lehet szórakoztató tartalmakhoz is jutni. Elkezdtem magam rosszul érezni attól, hogy a haveri összejöveteleken és még az ünnepi családi vacsoránál is állandóan a mobilomat néztem. Addig meg tudtam magyarázni magamnak, amíg a munkaügyeket intéztem. A bajt ott ismertem fel, amikor a sokadik értelmetlen videó nézése közben hasított belém a felismerés. Be kellett látnom, változtatnom kell” – mondta.

Dávid a fiatalokat is szeretné segíteni a tudatos mobilhasználatban, ezért részt vett egy ezt segítő online csevegőrobot létrehozásában, amihez történetmesélőként a hangját adta. A játékos chatben az online zaklatás, a digitális lábnyom és a digitális jóllét témákban hívja játékos tájékozódásra a fiatalokat és bízik abban, hogy a rövid párbeszédekből mindenki felismeri, mi a helyes út a mobilhasználatban.

„Az embernek személyesen kell megélnie az élményeket, élethelyzeteket, amikbe kerül. Ha az addig vezető úthoz – például megszervezni egy találkát – a mobil kell, az rendben van. Sőt, ha egy közösségi helyzetben, találkozón együtt nézünk valamit, közösen videózgatunk, az is működhet. Viszont amikor az embert kiragadja a mobilja abból az élethelyzetből, ahol lennie kellene és eltereli a figyelmét, na ott kezdődik a gond. Ezt a témát is elhoztuk most a fiataloknak a ChatMate csevegőrobottal, hogy gondolják át, ők maguk hogy állnak ezzel a kérdéssel, és lépjenek, amíg nem késő, mert én néha már úgy éreztem, hogy a mobilom foglya vagyok” – meséli.

 

SOCIAL MEDIA