2021-től a Nemzeti Olvasottságkutatás (NOK) módszertana megújult, egy globális médiakutatási termékhez, a Célcsoport Index Kutatáshoz (TGI) csatlakozott, amelynek keretében önkitöltős kérdőív segítségével kaphatunk képet az olvasottsági adatok és trendek alakulásáról évi 20.000-es nagyságú, 15-75 éves lakossági minta alkalmazásával.
A kutatást továbbra is Kantar Hoffmann – M-Meter kutatói konzorcium végzi, a modern tartalomfogyasztási követelményeknek megfelelően hibrid módszertant alkalmazva (panel és nem panel minta kombinálása). A naplós módszertan, a nyugodt körülmények közötti kérdőív önkitöltés lehetősége teljesen egybevág a print tartalomfogyasztás körülményeivel: hitelesség, osztatlan figyelem és minőségi idő eltöltése.
A NOK csaknem 100 mért lappal és 4.9 millió print olvasóval rendelkezik, így érthető, hogy az olvasók és a hirdetők együttes bizalmából 101 milliárd Ft felett volt a teljes sajtópiaci bevétel 2020-ban.
A NOK idén tíz éve biztosítja a stabil módszertani alapokat a sajtópiaci kutatások megvalósításához, a szakmai felügyelet biztosítása mellett.
A Felügyelő Testület elnöki pozícióját Lipták Tímea a Central Médiacsoport – magazin üzletág igazgatója, társelnöki pozícióját Tóth Szilárd a Mindshare Médiaügynökség Kft. cégvezetője látja el, további tagjai pedig:
Média oldali képviselők:
Paplanos Péter (Mediaworks Hungary Zrt. – innovációs igazgató)
Szauer Tamás (HVG Zrt. – marketing- és terjesztési igazgató)
Tóth Császár Gergely (Ringier Axel Springer Magyarország Kft. – magazin divízió üzletágvezető)
Kovács Tibor (Magyar Lapkiadók Egyesülete elnöke, a tulajdonos képviseletében)
Ügynökségi képviselő:
Pajor Attila (GroupM Hungary – kereskedelmi és stratégiai igazgató)
Fotó: Feeh Costa, Unsplash