Lokális környezeti kihívásokra keresnek kreatív válaszokat a Green Lab powered by Telekom Kraft résztvevői

Hírek

A fiatalokból álló hat csapatot a Telekom szakmai mentorálásával, a MasterCard, a TMF Group és az Ashoka munkatársainak közreműködésével készítik fel a fenntarthatósági problémák megoldására.

 

Digitálisan fenntartható települések tervezése, környezetbarát ételrendelés, zöld irodák kialakítása, fenntarthatósági edukáció – ezeken a környezetvédelmi kihívásokon dolgoznak a Green Lab powered by Telekom Kraft fiatal innovátorokból álló csapatai. A környezeti kihívásokat, amelyekre választ keresnek, önállóan választották, a megoldások kidolgozásához viszont professzionális támogatást kapnak a program szakmai partnereitől. A Telekomtól edukátori és mentori segítségre, a társadalmi vállalkozások sikerre vitelében tapasztalt Ashokától projektmenedzsmentre és a MasterCardtól további mentorokra számíthatnak a résztvevők.

A 17-35 év közötti, a környezetért tenni akaró fiatalokra egy 4-5 hónapos fejlesztési időszak vár. A 2-5 fős csapatok az ötleteik üzleti tervvé fejlesztéséhez a Telekom Kraft programjának kiforrott eszközrendszerét használhatják. A csapatok tagjai tanulmányaikat és tapasztalatukat tekintve is különbözőek. Vannak köztük közgazdász, szociológus, de élelmiszermérnök végzettségűek, egyetemisták és több éves szakmai tapasztalattal rendelkezők is. A Service Design alapú fejlesztési folyamat workshopjai során a csapatok előbb a kiválasztott kihívások mibenlétével, illetve a megoldáshoz szükséges elméleti háttérrel ismerkednek meg. Ezután a megszerzett tudást a saját projektjük kidolgozásában, az üzleti terv összeállításában a gyakorlatban is alkalmazzák. A Green Lab powered by Telekom Kraft záróeseményén minden csapat bemutatja a projektjét, a legkiemelkedőbbek pedig hosszú távú szakmai és anyagi támogatásban részesülnek.

Minden csapatot két mentor kísér végig az úton a Telekom és a MasterCard támogatásának részeként. A fejlesztési folyamat módszertanával kapcsolatban pedig olyan edukátorok lesznek a segítségükre, akik a Magyar Telekom Service Design csapatának szakembereiként, a vállalat szolgáltatásfejlesztési tudására építve immár harmadik éve támogatják a fiatalok ötleteinek megvalósulását.

„Fantasztikus látni, ahogy a lelkes fiatalok elkezdik kidolgozni az ötleteiket, eljutva a megvalósításig. Mindenki más tapasztalattal és más tudással jön egy oktatói workshopra, ezért mindig olyan aspektusokkal is foglalkozunk, amelyekre az elején senki se gondolt. Alapvetően a Service Design módszertana mentén támogatjuk a jelentkezőket, ami sajnos itthon még kevésbé ismert, azonban külföldön már a legtöbbször ezzel dolgoznak. A folyamat során végigmegyünk az üzleti modell kialakításán, az ügyfél- és piac-validáción illetve a prototípus-építésen is, eljutva odáig, hogy a fiatalok már tudják, mit és hogyan fognak megvalósítani a jövőben” – mondta el Kézai András, a Telekom Service Experience Designer Chapter Lead-je.

A Green Lab powered by Telekom Kraft program mentor és edukátor listája:

Adu Izabell – Service Experience Designer (Telekom)

Csókási Zsolt – Journey Experience Specialist Chapter Lead (Telekom)

Csupor Anna Zsófia – Product Developer (Telekom)

Holló Anna – Business Designer

Juhász Imre – Service Experience Designer (Telekom)

Káli György – Service Designer (DBB/Humanize.studio) – a program szakmai koordinátora

Kézai András – Service Experience Designer Chapter Lead (Telekom)

Kovács András Péter – Family Product Owner (Telekom)

Lévai Gábor – Impact Expert (Ashoka)

Márton Andrea – Associate Managing Consultant (MasterCard)

Oláh Bálint – Associate Managing Consultant (MasterCard)

Rácz Anna Flóra – Marketing Senior Specialist (MasterCard)

Szántó Judit – Service Experience Designer (Telekom)

Villányi Zsófia – Smart Solutions Product Owner (Telekom)

 

Fotó: Kenny Eliason/unsaplsh.com

 

SOCIAL MEDIA