Lidl: kihirdették az Élemiszerhősök verseny nyerteseit

Hírek

Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap alkalmából szervezett felső tagozatos általános iskolásoknak a diszkontlánc. Az online tudáspróbára több mint 1000 kitöltés érkezett országszerte. Az egyéni díjazáson felül a legjobban teljesítő osztály is elismerésben részesült. A Kónyi Deák Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 6. osztálya érdemelte ki a „Legkörnyezettudatosabb osztály” címet, ezáltal a diákok részt vehetnek a verseny szakmai együttműködő partnerének, a Felelős Gasztrohős Alapítványnak az interaktív, szemléletformáló programján.

 

Felelős vállalatként a Lidl Magyarország számára kiemelten fontos az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása, egyúttal az ezzel kapcsolatos érzékenyítés is érintettjei körében. Elkötelezettségét mutatja, hogy az áruházlánc Élelmiszerhősök címmel tudatosságnövelő kampányt indított szeptember végén, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszer-pazarlás elkerülésének fontosságára. A kezdeményezés keretében az áruházlánc 12 kérdésből álló online tudáspróbára hívta a diákokat, mely az élelmiszer-felesleg megelőzésére, az élelmiszer-hulladék csökkentésére fókuszálva mérte fel a fiatalok tudását a témában. A legjobban teljesítő diákok nagykerekű rollert, távirányítós LED órát és powerbanket nyertek.

Lehel Zsuzsanna, a Felelős Gasztrohős Alapítvány ügyvezetője a verseny kapcsán kiemelte: „Az élelmiszer-pazarlás napjaink egyik legnagyobb környezeti problémája: a Föld mezőgazdasági területeinek közel egyharmadán élelmiszerhulladékot „termelünk”, rengeteg vizet pazarolunk és üvegházhatású gázt bocsátunk ki az élelmiszerek kidobásával. Éppen ezért nagyon fontos, hogy már gyerekkorban megmutassuk: az élelmiszer érték. Örömmel álltunk a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök kezdeményezése mellé, és bízunk abban, hogy a kisiskolás Gasztrohősök és Élelmiszerhősök egy csapatot alkotva tudnak változtatni a világunkon és a fenntarthatóságot szem előtt tartva tudatosabb döntéseket hozni.”

A Lidl Magyarország saját működésében is az élelmiszer-pazarlás visszaszorítására törekszik. Optimális rendelési mennyiségek meghatározásával, fogyaszthatósági vagy minőségmegőrzési időt nyomon követő rendszer alkalmazásával, illetve árcsökkentett értékesítési megoldásokkal is igyekszik tenni azért, hogy minél kevesebb élelmiszer váljon hulladékká. Mentsük meg! zöldség-gyümölcs és pékáru egységcsomagjai is az élelmiszer-felesleg mérséklését szolgálják, ahogyan a Lidl élelmiszermentési programja is, mely által átlagosan, havi szinten, több tízezer rászorulót segít élelmiszeradománnyal a vállalat. „Intézkedéseink mellett komoly szerepet szánunk az edukációnak is, évek óta szervezünk érzékenyítő kommunikációt az élelmiszer-pazarlás visszaszorítására fókuszálva. Korábban órarendtervező versenyt hirdettünk diákoknak a témában, idén online tudáspróbát indítottunk számukra. Minket is meglepett, hogy a téma komplexitása ellenére több mint 1000 kitöltés érkezett a bő 3 hét alatt az ország számos pontjáról.

„A nyerteseknek ezúton is szeretettel gratulálunk” nyilatkozta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.

A kampány keretében a Lidl munkatársait és social média követőit is megszólította. Kollégái nyereményjátékkal egybekötött kvízjátékban vehettek részt, amihez közel 1000-en csatlakoztak is. Facebook és Instragram oldalain edukációs tartalmakkal segítette az áruházlánc követőtáborát. A tematikus posztok a tudatos hűtéssel és fagyasztással összefüggő ismeretekre fókuszáltak, mely által megelőzhető, csökkenthető az otthoni élelmiszer-pazarlás mértéke.

A versenyről bővebb információ a vállalat oldalán található.

SOCIAL MEDIA