Közös gumiabroncsmárkák

Hírek

Hogyan különböztessük meg termékeinket egy önmagában talán unalmas piacon? Erre jó példákkal szolgálnak az abroncsgyártók együttműködései.

Médiapiac 2015 konferencia Marketing és kreativitás szekciójának megnyitó előadásában Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt, a marketingtől elsősorban azt várja, hogy a meglehetősen homogén termékeket kínáló piacon a saját márka megkülönböztető jegyeit építse fel a fogyasztók szemében.

Ennek egyik módszere lehet a közös márkázás is, amelyre néhány példát gyűjtöttünk össze a jelenből és a közelmúltból.

Az egyik legizgalmasabb együttműködés az Apollo Tyres és a Manchester United közötti: a labdarúgóklubot támogató indiai gyártó limitált szériás kollekciót dobott piacra, melyen a csapat neve és logója is szerepel. Az abroncsokat az Old Trafford pályától néhány kilométerre található Event Tyres-nél árusítják, de a hazai rajongók is hozzájuthatnak néhány szetthez egy Facebook-játék keretében.

Magától értetődőbb kapcsolódás, amikor egy legendás járműgyártó társul egy nagy abroncsmárkával. Így jött létre például a Michelin és a Harley-Davidsonegyüttműködése, a költői Scorcher névre keresztelt gumikkal, melyeket 2010-ben gyári abroncsként szereltek néhány Harley-modellre.

Logikus megoldás lenne, ha egy nagy kiskereskedelmi hálózat kínálna kizárólagos formában közösen márkázott abroncsokat. Ilyennel próbálkozott a Goodyear és a Sears is, ennek azonban pereskedés lett a vége, miután a kereskedő kihátrált az együttműködésből.

A megkülönböztetést szolgálja az is, amikor egy abroncsgyártó nem a termék alapvető tulajdonságait, hanem egy másodlagos jelleget helyez előtérbe. Ennek klasszikus példája a Vredestein több évre visszanyúló együttműködése az egyébként autótervezésben is aktív és a Volkswagen többségi tulajdonában álló Giugiaro designcéggel.

Vredestein UltraSessanta

Szintén egy sajátos megközelítést képvisel, ha a termék egy ismert negatív tulajdonságát – jelen esetben a környezetszennyezést – semlegesítjük egy jól irányzott együttműködéssel. Ennek talán legizgalmasabb példáját az Omni United gumigyár kínálta, amelynek a Timberlanddel közösen márkázott abroncsaiból – visszagyűjtés után – a sportszergyártó cipőtalpakat készít.

(Fotók: Apollo Tyres, Motorcycle News, Giugiaro Design)

SOCIAL MEDIA