Márkaépítés 2017

Kategória:

2017-05-30

1013 Budapest, Krisztina krt 55.

Élménymárkák

A termékelőny önmagában nem elég a sikerhez. A márkaélmény kialakítása, felépítése, az ezzel kapcsolatos gyakorlati kérdések évek óta foglalkoztatják a marketingeseket. Az idei Márkaépítés konferencián azt vizsgáljuk, az egyedi/egyszeri márkaélményen túl vannak-e már „élménymárkák”, olyanok, amelyek ezt a gyakorlatban is hitelesen, koherens módon, professzionálisan valósították meg? Kik a legsikeresebb márkaélmény-építők, és mi tanulhatunk tőlük? Mely területeken működik igazán a márkaélmény? Az utazás, a kultúra per definitionem élményt jelent, de lehet-e élmény mondjuk a bankolás? A digitális eszközök alapjaiban forgatják fel – egyebek között – a marketinget is. Mit tesz hozzá a digitalizáció a márkaélményhez?

A Márkaépítés délutáni programjával párhuzamosan rendezzük a Városmarketing szekciót, amely egyben a Magyar Marketing Szövetség Településmarketing pályázatának a díjátadója. Azok a szakemberek, akik csak a délutáni Városmarketing szekción és díjátadón kívánnak részt venni, ezen az oldalon regisztrálhatnak.

Számos szakmai szervezet tagjai kedvezménnyel vehetnek részt a konferencián, a kedvezményt a regisztrációs lapon találják.

Programok

09:30 - 09:35

Előadás

Bevezető a napi program elé

Élménymárkák

09:35 - 09:55

Előadás

Hogyan főzzünk „experiential” módra?

Adott a hűtőnkben egy fiatalos márka, hozzáadunk egy kreatív ügynökséget, kerül bele egy jó nagy kanál kreatív koncepció, mindezt megfűszerezzük egy csipetnyi főhőssel és a spejzből elővett, már sokszor kipróbált vloggerekkel. Természetesen bevetjük a klasszikus, féltve őrzött, titkos recept alapján készült esemény- és aktivációs hozzávalókat is. A végeredményt pedig digitális oldalon tálaljuk. Voila!- már a tányérunkban is az ínycsiklandozó branded content experiential módra. A receptet egy most futó elő kampányon keresztül fogjuk bemutatni.

09:55 - 10:15

Előadás

Meet the Customer Day

Ha a mindennapi használati tapasztalat/élmény a márkával nem azt fejezi ki, nem azt közvetíti, amit a szépséges kampányokban ígérgetünk, akkor ez a hétköznapi tapasztalat mindenféle gyönyörű márkafilozófiát és kampányt semmisség tud tenni.Tehát pontosan tudnunk kell, hogy mi történik, és az hogyan értelmeződik a fogyasztó oldalán a mindennapokban. Ezért csináljuk az ún. Meet the Customer Day-eket. És azzal foglalkozunk, hogy a szavaink összhangba kerüljenek a tetteinkkel, hogy a termék használata során se dolgozzunk a márkaígéreteink és értékeink ellen. Ehhez lehet experience design ill. service design módszereket használni.

10:15 - 10:35

Előadás

Hogyan lehet személyes kapcsolatot építeni milliókkal?

A márkaélményt minden alkalommal alakítjuk, amikor kapcsolatba kerülünk potenciális és meglévő ügyfeleinkkel. Legyen az egy kampány, egy értékesítés vagy egy szolgáltatás-kiesés és annak javítása. Több milliós ügyfélbázis esetén azonban nagy kihívás, hogy ezek az interakciók valóban építsék a márkánk megítélését. Számos technológiai megoldás kínálkozik, de hogyan lehet ezeket összehangoltan, tudatosan alkalmazni? Hogyan lesz egy ilyen komplex rendszer mégis koherens és emberközeli? Hogyan építhet valódi személyes kapcsolatot egy márka minden egyes fogyasztójával?

10:35 - 10:55

Előadás

Termék UX, brand UX

Az élménymarketing nem homogén tartalmú fogalom. Különbség van aközött, hogy a termék használata nyújtja az élményt (UX) vagy a márka teremt a jelentésével egybehangzó, összefüggô élményt az emberek számára. Azt kizárnám, amikor a gyártó sem a termékkel, sem az a köré épített jelentéssel összefüggésbe csak nehezen hozható élményt ad, pl. meghív, elutaztat, stb... Én a közös metszet mellett állnék ki: a forma (termék UX) ès a tartalom (brand "UX") együttes jelenléte adja a katarzist...

10:55 - 11:15

Előadás

Márkaélmény a számok nyelvén

Számszerűsíthető a márkaélmény? Amennyiben igen, milyen tényezők mentén? Milyen hatása lehet a tudatosan megtervezett márkaélménynek az üzletre? Mely márkák kínálják a legjobb élményt a világon, és mit tanulhatunk tőlük? A kérdésekre a Group XP első globális Experience Index tanulmányából kaphatunk választ.

11:15 - 11:30

Előadás

Élmény – utazáson innen és utazáson túl

... avagy valós idejű ügyfélélmény a turizmusban

11:30 - 11:50

Előadás

Országok márkázása a turisztikai versenyben: ki a nyerő?

Nagy szerepe van egy ország turisztikai versenyképességében annak, hogy milyen márkaértékeket tud megjeleníteni magáról, hogy milyen csatornákat választ üzenetei célba juttatásához és miként kezeli meglévő adottságait. A tudatos országmárka-építés útján sok ország már jó néhány évvel ezelőtt elindult. Magyarország nincs elkésve, de nem is áll jól ebben az imázsépítésben. Szerencsére minden körülmény adott most ahhoz, hogy komoly munka kezdődjön meg ezen a területen mind az ágazatban megjelenő források bősége, mind a szakmai keretrendszer, mind a magyar turizmus folyamatosan javuló eredményessége miatt. Ezt felismerve indította el a Magyar Turisztikai Ügynökség az új magyar turisztikai országmárka kidolgozását célzó projektjét, amelyben arra törekszik, hogy megjelenítse azokat az élményígéreteket, amelyeket ma Magyarország magába foglal úgy, hogy közben szem előtt tartja a desztináció alapú fejlesztések stratégiai keretrendszerét is.

11:50 - 12:30

Fórum

Miből lesz az élmény?

Kerekasztal brandek marketingigazgatóival, akiknek a cégénél magától értetődő az élményszerűség, és olyanokkal, akiknél nem evidens.

12:30 - 14:00

Ebédszünet

Ebédszünet

14:00 - 14:20

Előadás

Összcsatornás ügyfélkép a márkaélmény szolgálatában, avagy mennyire lehet személyre szabott egy márka a digitális világban”

Életünk egyre nagyobb része zajlik a digitális világban – digitálisan olvasunk híreket, kommunikálunk, vásárolunk, élünk közösségi életet, hallgatunk zenét, nézünk filmeket és fogyasztunk médiát – és ezek a tevékenységek mind-mind digitális lábnyomokat hagynak magunk után. Lehetséges-e ezekből a nyomokból olyan profilt készíteni, amely alapján a márkák jobban fogják ismerni a fogyasztót, mint az saját magát, és lehet-e erre egyedi kommunikációt építeni? A technológia és az adat-cunami legalább annyi problémát vet fel a marketingesek számára, mint amennyit megold, de hol is tartunk most ennek a megzabolázásában, mit lehet elérni, amit tegnap még nem?

14:20 - 14:40

Előadás

Márkaépítés – időnként kontrollvesztetten

A márkaépítés ma már nem azt jelenti, hogy megtervezünk egy márkát, majd elkezdünk abba invesztálni és építeni, hanem sokkal inkább azt, hogy megtaláljuk azokat az együttműködő partnereket, influencereket, akik hozzá tudnak járulni ahhoz, hogy minél többen minél pozitívabb élményt kapjanak a márka kapcsán. Nem tőlem, hanem tőlük, a partnereimtől, valamint egymástól - fogyasztó a fogyasztótól. Social media és a márkaépítés 15 percben.

14:40 - 14:55

Előadás

Nem értem, nem látom, de mégis érzem – az IBM mint márkaélmény

Hogyan tud egy B2B-ben kommunikáló, nagyon bonyolult, a célcsoport számára sokszor nehezen érthető szolgáltatásokat nyújtó márka valódi élményt nyújtani? Milyen eszközök állnak rendelkezésünkre akkor, amikor egy összetett és nem megfogható szolgáltatásmárkát szeretnénk építeni és megszerettetni? Előadásomban egyik legnagyobb ügyfélpartnerünk, az IBM mintáján keresztül igyekszem a fenti kérdésekre megoldást mutatni, több gyakorlati példával alátámasztva gondolataimat.

14:55 - 15:10

Előadás

Top Joy – Üzenet a kupakban. Neked.

A Top Joy márka újrabevezetése, amelynek eredményeként megnégyszerezték a forgalmat. A hagyományos tévéreklámok mellett Facebook, Instagram, mobil applikáció egymillió letöltéssel, és speciális együttműködések...

15:10 - 15:25

Előadás

Megszerezni nehéz, megtartani kihívás – A lovebrand-építés sajátosságai a gyakorlatban

Látszólag könnyű dolgod van, ha szinte mindenki ismeri a márkádat, sőt egy kicsit a magáénak is érzi. A kérdés „csak” az, hogy hogyan lehet ezt fenntartani és mivel lehet Magyarország legkedveltebb márkáját, ikonikus brandjét, a Pöttyöst, továbberősíteni az új generáció körében is? Erre ad választ néhány offline és digitális területről hozott, gyakorlati példával Princz Andrea, a Pöttyös marketingmenedzsere.

15:25 - 15:40

Előadás

Rauch-esettanulmány

15:40 - 15:55

Előadás

Alpesi utazás

Előadó:

Előadó:Probáld Attila(HPS)

Milka tehén találkozása a kiterjesztett valósággal.

15:55 - 16:10

Előadás

Márkaélmény terepfokozaton

Hogyan tud egy globális márka a hagyományos televíziós reklámokon túllépve, egy tematikus kábelcsatorna prémium tartalmaira építve egyedi márkaélményt nyújtani. A Discovery és a Samsung kampánya, Bear Grylls főszereplésével, a virtuális valóság eszközére építve ad választ a kérdésre.

16:10 - 16:25

Előadás

Hogyan tud egy globális márka a hagyományos televíziós reklámokon túllépve, egy tematikus kábelcsatorna prémium tartalmaira építve egyedi márkaélményt nyújtani. A Discovery és a Samsung kampánya, Bear Grylls főszereplésével, a virtuális valóság eszközére építve ad választ a kérdésre.

Előadó:Káli György

Hogyan tud egy globális márka a hagyományos televíziós reklámokon túllépve, egy tematikus kábelcsatorna prémium tartalmaira építve egyedi márkaélményt nyújtani. A Discovery és a Samsung kampánya, Bear Grylls főszereplésével, a virtuális valóság eszközére építve ad választ a kérdésre.

14:01 - 14:05

Előadás

Megnyitó

Város- és turizmusmarketing szekció 2017

14:05 - 14:20

Előadás

Városmarketing felmérés 2017

Eredmények bemutatása

14:20 - 14:30

Előadás

Mit tudnak tenni a városok a turisztikai élményekért?

Ahogy egy kommunikációs szakember látja.

14:30 - 14:50

Előadás

Ahogy egy kommunikációs szakember látja.

Élménymarketing megoldások városi terepeken

14:50 - 15:10

Előadás

Turizmusmarketing – élménymarketing

Turizmusmarketing - élménymarketing

15:10 - 15:30

Előadás

Élményteremtés a fesztiválturizmusban

Élményteremtés a fesztiválturizmusban

15:30 - 15:50

Előadás

Mondj kevesebbet!

A sikeres várospozicionálás alapjai

15:50 - 16:10

Előadás

Élményközpontú városmárkázás Kaposváron

Élményközpontú városmárkázás Kaposváron

16:10 - 17:00

Szabad

Díjátadó