Márkaépítés 2017

Kategória:

2017-05-30

1013 Budapest, Krisztina krt 55.

Élménymárkák

A termékelőny önmagában nem elég a sikerhez. A márkaélmény kialakítása, felépítése, az ezzel kapcsolatos gyakorlati kérdések évek óta foglalkoztatják a marketingeseket. Az idei Márkaépítés konferencián azt vizsgáljuk, az egyedi/egyszeri márkaélményen túl vannak-e már „élménymárkák”, olyanok, amelyek ezt a gyakorlatban is hitelesen, koherens módon, professzionálisan valósították meg? Kik a legsikeresebb márkaélmény-építők, és mi tanulhatunk tőlük? Mely területeken működik igazán a márkaélmény? Az utazás, a kultúra per definitionem élményt jelent, de lehet-e élmény mondjuk a bankolás? A digitális eszközök alapjaiban forgatják fel – egyebek között – a marketinget is. Mit tesz hozzá a digitalizáció a márkaélményhez?

A Márkaépítés délutáni programjával párhuzamosan rendezzük a Városmarketing szekciót, amely egyben a Magyar Marketing Szövetség Településmarketing pályázatának a díjátadója. 

 

Programok

09:30 - 09:35

Előadás

Bevezető a napi program elé

Élménymárkák

09:35 - 09:55

Előadás

Hogyan főzzünk „experiential” módra?

Adott a hűtőnkben egy fiatalos márka, hozzáadunk egy kreatív ügynökséget, kerül bele egy jó nagy kanál kreatív koncepció, mindezt megfűszerezzük egy csipetnyi főhőssel és a spejzből elővett, már sokszor kipróbált vloggerekkel. Természetesen bevetjük a klasszikus, féltve őrzött, titkos recept alapján készült esemény- és aktivációs hozzávalókat is. A végeredményt pedig digitális oldalon tálaljuk. Voila!- már a tányérunkban is az ínycsiklandozó branded content experiential módra. A receptet egy most futó elő kampányon keresztül fogjuk bemutatni.

09:55 - 10:15

Előadás

Meet the Customer Day

Ha a mindennapi használati tapasztalat/élmény a márkával nem azt fejezi ki, nem azt közvetíti, amit a szépséges kampányokban ígérgetünk, akkor ez a hétköznapi tapasztalat mindenféle gyönyörű márkafilozófiát és kampányt semmisség tud tenni.Tehát pontosan tudnunk kell, hogy mi történik, és az hogyan értelmeződik a fogyasztó oldalán a mindennapokban. Ezért csináljuk az ún. Meet the Customer Day-eket. És azzal foglalkozunk, hogy a szavaink összhangba kerüljenek a tetteinkkel, hogy a termék használata során se dolgozzunk a márkaígéreteink és értékeink ellen. Ehhez lehet experience design ill. service design módszereket használni.

10:15 - 10:35

Előadás

Hogyan lehet személyes kapcsolatot építeni milliókkal?

A márkaélményt minden alkalommal alakítjuk, amikor kapcsolatba kerülünk potenciális és meglévő ügyfeleinkkel. Legyen az egy kampány, egy értékesítés vagy egy szolgáltatás-kiesés és annak javítása. Több milliós ügyfélbázis esetén azonban nagy kihívás, hogy ezek az interakciók valóban építsék a márkánk megítélését. Számos technológiai megoldás kínálkozik, de hogyan lehet ezeket összehangoltan, tudatosan alkalmazni? Hogyan lesz egy ilyen komplex rendszer mégis koherens és emberközeli? Hogyan építhet valódi személyes kapcsolatot egy márka minden egyes fogyasztójával?

10:35 - 10:55

Előadás

Termék UX, brand UX

Az élménymarketing nem homogén tartalmú fogalom. Különbség van aközött, hogy a termék használata nyújtja az élményt (UX) vagy a márka teremt a jelentésével egybehangzó, összefüggô élményt az emberek számára. Azt kizárnám, amikor a gyártó sem a termékkel, sem az a köré épített jelentéssel összefüggésbe csak nehezen hozható élményt ad, pl. meghív, elutaztat, stb... Én a közös metszet mellett állnék ki: a forma (termék UX) ès a tartalom (brand "UX") együttes jelenléte adja a katarzist...

10:55 - 11:15

Előadás

Márkaélmény a számok nyelvén

Számszerűsíthető a márkaélmény? Amennyiben igen, milyen tényezők mentén? Milyen hatása lehet a tudatosan megtervezett márkaélménynek az üzletre? Mely márkák kínálják a legjobb élményt a világon, és mit tanulhatunk tőlük? A kérdésekre a Group XP első globális Experience Index tanulmányából kaphatunk választ.

11:15 - 11:30

Előadás

Élmény – utazáson innen és utazáson túl

... avagy valós idejű ügyfélélmény a turizmusban

11:30 - 11:50

Előadás

Országok márkázása a turisztikai versenyben: ki a nyerő?

Nagy szerepe van egy ország turisztikai versenyképességében annak, hogy milyen márkaértékeket tud megjeleníteni magáról, hogy milyen csatornákat választ üzenetei célba juttatásához és miként kezeli meglévő adottságait. A tudatos országmárka-építés útján sok ország már jó néhány évvel ezelőtt elindult. Magyarország nincs elkésve, de nem is áll jól ebben az imázsépítésben. Szerencsére minden körülmény adott most ahhoz, hogy komoly munka kezdődjön meg ezen a területen mind az ágazatban megjelenő források bősége, mind a szakmai keretrendszer, mind a magyar turizmus folyamatosan javuló eredményessége miatt. Ezt felismerve indította el a Magyar Turisztikai Ügynökség az új magyar turisztikai országmárka kidolgozását célzó projektjét, amelyben arra törekszik, hogy megjelenítse azokat az élményígéreteket, amelyeket ma Magyarország magába foglal úgy, hogy közben szem előtt tartja a desztináció alapú fejlesztések stratégiai keretrendszerét is.

11:50 - 12:30

Fórum

Miből lesz az élmény?

Kerekasztal brandek marketingigazgatóival, akiknek a cégénél magától értetődő az élményszerűség, és olyanokkal, akiknél nem evidens.

12:30 - 14:00

Ebédszünet

Ebédszünet

Kategória: