Márkaépítés 2015

Kategória:

2015-05-28

Budapest, Larus rendezvényközpont

Márkamenedzsment válság után

Amire 2009 óta minden évben vártunk, elérkezni látszik: a gazdaság növekedni kezdett és a fogyasztás is lassú emelkedésnek indult. A válság előtti világ már nem tér vissza, de új lehetőségek nyílnak a marketing előtt is. Az idei Márkaépítés konferencia a megváltozott környezetet és a növekedés új forrásait járja körül.

Programok

09:00 - 09:15

Előadás

Bevezető gondolatok

09:15 - 09:40

Előadás

Kiút a depresszióból

A gazdasági válság kapcsán a stressz és a depresszió fogalmai is eszünkbe jutnak. Egyrészt azért, mert a válságot elszenvedő emberek maguk is stresszben élnek, és a stressz könnyen vezet depresszióhoz. Másrészt a válságot is értelmezhetjük úgy, mint a gazdaság egészségtelen, depressziós állapotát. Orvos-pszichiáter-stresszkutató előadónk segít megérteni a depresszióból való kiút folyamatát.

09:40 - 10:00

Előadás

Magyarország, mint turisztikai desztináció márkázása

Magyarország, mint turisztikai desztináció, márka koncepciója és az alkalmazás gyakorlata. Imázsépítés együttműködésben.

10:00 - 10:20

Előadás

Lehet-e sikeres a marketingstratégia gazdasági válság idején?

Az előadás nemzetközi kutatási eredmények és példák alapján mutatja be, hogy az árcsökkentés és a büdzsé visszafogásán túl vagy éppen ahelyett milyen eszközöket használhatnak a vállalatok a sikeres marketingstratégia érdekében a recesszió időszakában. A kutatási eredmények szerint azok a vállalatok, amelyek proaktív módon közelítenek a válsághoz, versenyelőnnyel rendelkeznek a válságot követő időszakban.

10:20 - 10:40

Előadás

STRONG BRANDS – How those are built? – Global and regional comparison with a glance to Hungary and Czech Republic

Petra Prusova a Millward Brown közép-kelet-európai szervezetének a vezetője. 1999 óta vezeti a cseh irodát, 2002 óta vannak regionális vezetői feladatai. Cseh és magyar márkákkal kapcsolatban fog insightokat megosztani, elmondja, hogy melyek a legfontosabb szempontok a márkák értékelésekor, regionális különbségeket fog bemutatni.

10:40 - 11:00

Előadás

A fogyasztók új generációja

Mit tudhatunk a fiatal fogyasztókról, hogyan nyerhetik meg őket a márkák?

11:00 - 11:20

Előadás

A bizalom szerepe a márkabevonódás kialakításában

A Y&R Brand Asset Valuator kutatás alapján.

11:20 - 11:40

Előadás

Érték-alapú marketing vs. növekedési potenciál

Valami van a levegőben. Bizonyos márkák vagy hirdetők egyre többször (vissza)nyúlnak univerzális alapértékeinkhez. Persze ez is “csak reklám”, de van itt egy spirituális melléktermék, amelyre sokan vevők. Mennyien?

11:40 - 12:00

Előadás

A városmarketing kutatás eredményei

A konferenciára készült exkluzív NRC-felmérés eredményeinek prezentációja.

13:00 - 13:15

Előadás

Stratégia és kreativitás

Kreatív ügynökségi nézőpont.

13:15 - 13:30

Előadás

Motiváció alapú tervezés a márkaépítésben

Rengeteg hirdetéssel találkozunk nap mint nap, havi 20 000 új terméket jegyeznek be globálisan! Nem könnyű a döntés, hol érzelmi, hol pedig racionális alapon döntünk. Ahhoz, hogy igazi kötődést alakítsunk ki egy márkával, jobban kell érteni és ismerni fogyasztó és a márka viszonyát. A stratégiai tervezés során használt motiváció alapú megközelítés segít feltárni a viselkedésmintákat, amelyek hatással vannak a vásárlói döntésekre. Megmutatjuk, mit tegyen egy márka, hogy valóban releváns válasz lehessen a fogyasztói igényekre. Az előadó arra is kitér, hogy mindez hol jelentkezik a médiatervezésben, konkrét példákon keresztül.

13:30 - 14:05

Fórum

Hirdetői stratégiák a válság után

Mi változott és mi maradt a válság előtti marketingmunkából? Hol látják a növekedés forrásait a hagyományosan legintenzívebben hirdető szektorok képviselői?

14:05 - 14:25

Előadás

Esettanulmány: Budapest Bank. Hidd el, lehetséges!

Újrapozícionálta magát és új reklámmal jelentkezett a Budapest Bank. Célunk, hogy újra olyan karakteres márkává váljunk, amelynek ajánlatait az ügyfelek az elsők között veszik figyelembe, amikor bankot választanak. A bank már meglévő értékeit kívánjuk kiemelni és új szemszögből bemutatni. Eszerint a Budapest Bank ügyfeleit partnerként kezelő, praktikus, barátságos pénzintézet, amelynek segítségével könnyen és gördülékenyen intézhetjük pénzügyeinket, és amely segít megvalósítani céljainkat. Kreatív szempontból a márka központjába egy energizáló ritmus került, amely megkülönböztető, és képes arra, hogy megemelje a nézők pulzusát. A márka ígérete, a „Hidd el, lehetséges”, olyan pozitív társadalompszichológiai üzenet, amely ellent mond annak a vélekedésnek, hogy ma Magyarországon céljaink megvalósítása komoly nehézségekbe ütközik.

14:25 - 15:00

Előadás

Megtérülő piackutatás

Kerekasztal a piackutatás hasznáról.

15:00 - 15:15

Előadás

A klasszikus média szerepe a márkaépítésben

Egy klasszikus médiamárka transzformációja a megváltozott fogyasztói igényekhez alkalmazkodva.

15:15 - 15:30

Előadás

A szájreklám szerepe

Márkaépítés nem hagyományos eszközökkel.

15:30 - 15:45

Előadás

PR és marketing: félkarú óriások?

Prezentáció: PR és marketing: félkarú óriások?

A public relationst sokszor az igen költséges marketing olcsóbb kistestvérének tekintik, tévesen. A nehezebb gazdasági időszakokban pedig a marketing kiadásokat megvágva, a PR-t szerepét értékelik túl, szintén tévesen. Ideje lenne megtalálni az optimális arányt a két szakterület ötvözésében.

15:45 - 16:00

Előadás

Multiscreen a márkaépítésben

Hogy alkalmazkodnak a márkaépítési technikák a többképernyős tartalomfogyasztáshoz? - A tömegmédiummá vált Facebook - A tradicionális médiafelületek és a digitális világ összekötése: Shazam

13:00 - 13:20

Előadás

Települések és rendezvények

A nagy információs és kommunikációs zajban napjaink utazói sokszor elveszettnek érzik magukat. A természeti és épített látványosságok virtuálisan is elérhetők, passzív „meglátogatásuk” azonban korlátozottan ad élményt. Egy desztinációt a rendezvények keltenek életre. De milyen rendezvény segíti legjobban az imázs építést, milyen esemény jelenti a legtöbb bevételt, mi az, amit egy desztináció egyáltalán meg tud rendezni és érdemes-e, szabad-e bármit megrendeznie? És ki rendezzen: az önkormányzat vagy egy vállalkozás? Nem mellékes kérdés, hogy kiknek szóljon az esemény: a helyieknek, az odalátogatóknak, vagy mindenkinek? Van-e olyan rendezvény, ami mindenkihez szól? Mennyire rizikós egy esemény megszervezése és lebonyolítása? Csak pénzkérdés az egész? Az előadás ezekre a kérdésekre keresi a megoldást.

13:20 - 13:40

Előadás

Városfejlesztési projektek marketing támogatása – stakeholder menedzsment a társadalmi marketingben

Prezentáció: Városmarketing projektek

Hogyan lehetne revitalizálni, újra élettel telivé tenni a belvárost, s fejleszteni turizmusát, kereskedelmi sokszínűségét? Hogyan kell lépni a „Smart City”, a Green City” programokban? Hogyan tegyük vonzóvá a sportolást, a környezet és egészségprogramokat? Minden város megfogalmazta fejlesztési koncepcióját, stratégiáját, s bizakodva a különböző finanszírozási források elérésében számos fejlesztési projekt, program megvalósítására készül. Mitől lesz sikeres egy fejlesztés, miért kell sok marketing a tervezéshez és a megvalósításhoz? Miért nem elég, miért fölösleges a sablonos disszemináció? Az előadás e kérdéseket járja körbe, sok példa és tapasztalat megosztásával.

13:40 - 14:00

Előadás

Városok külső-belső kommunikációja

14:00 - 14:20

Előadás

A befektetők nem maguktól jönnek, és nem is az autópálya hozza őket!

A magyar városmarketingnek, ha komolyan hozzá akar járulni az ország, és ezen belül a helyi önkormányzatok fejlődéséhez, az erre irányuló tervező-fejlesztő munkához – az eddig is fejletten gyakorolt belső marketing, turisztikai marketing mellett – sokkal nagyobb figyelmet kell fordítania a beruházás-ösztönzéshez nélkülözhetetlen külső marketing munkára. Milyen megoldásai, milyen eszközei lehetnek a beruházásösztönző város- és térségmarketing munkának? Hogyan lehetnek sikeresek a települések, megyék önkormányzatai a külső marketing eszközeivel belső viszonyaik lényeges fejlesztésében? Ezekre a kérdésekre ad választ az előadás.

14:20 - 14:40

Előadás

Indirekt marketing, városmárkázás

14:40 - 15:00

Előadás

Városmarketing még hatékonyabban

A megyeszékhelyeken jellemzően több mit 100-100 helyi tartalmú médium – lap, site, rádió, tévé - üzemel. Hogyan alakul a nagy városi médiakínálat esetében a hiperlokális médiafogyasztás? Melyik hiperlokális médium milyen célcsoportban hatékony? Hogyan fejleszthetők a városi médiaportfóliók, milyen helyi együttműködések lehetnek még hatékonyabbak elérési, költséghatékonysági szempontból? A Goldfish by Whiterport.hu & Ipsos-adatok révén bemutatjuk pár megyeszékhely lokális médiafogyasztását, benne a megyeilap-kiadók, önkormányzati médiaportfóliók és helyi médiavállalkozók médiatérképét, a győri, pécsi, nyíregyházi stb. médiafogyasztási trendeket, mintázatokat, a helyi média iránti affinitást.

15:00 - 15:20

Előadás

Borkultúra, borturizmus

Előadó:Pók Tamás

Eger mint termék - programok a gyakorlatban.

15:20 - 16:00

Szabad

Díjátadó

Városmarketing Díj

Kategória: