Márkaépítés 2013

Kategória:

2013-05-29

Larus Rendezvényközpont, Budapest

Vive le Roi! Éljen a ROI!

Ez már nem a válság, ez a valóság – mondjuk a napjainkban is tartó recessziós időszak ötödik évében. A vállalatok egymás után ismerik fel, hogy a promóciókkal, akciókkal, árengedményekkel csak túlélni lehet, vagy talán azt sem. Hosszú távon az lesz sikeres, aki stratégiában gondolkodik és erős márkát épít. Egynapos rendezvényünkön a márkaépítőknek kínálunk gyakorlati ismereteket és esettanulmányokat.

A délelőtt a márkaérték és a megtérülés jegyében telik. Délután két szekcióban folytatjuk a  munkát: a Nagypálya a nemzetközi márkákról és az ügynökségekről, a Hazai lépték a sikeres magyar márkákról és márkaépítőkről szól.

Vive le Roi – mondják a franciák. Nagyon szabad fordításban: Éljen a ROI!

 

Részvételi díj: 39.000 Ft + áfa.

Early Bird Fee május 17-ig: 29.000 Ft + áfa.

Egg Fee május 10-ig: 19.000 Ft + áfa.

A részvételi díj a konferenciaprogram mellett az étkezések és a frissítők költségeit tartalmazza. A jelentkezés fizetési kötelezettséget von maga után. Lemondást csak írásban fogadunk el az info@mediapiac.com címen. Lemondási határidő: 2013. május 19.

09:00 - 09:05

Előadás

Bevezető gondolatok

Miért fontos a márkaépítéssel és a ROI-val foglalkozni? Mi köze egymáshoz a két fogalomnak?

09:05 - 09:25

Előadás

Hogyan teremtenek a márkák értéket a fogyasztók és a vállalatok számára?

Prezentáció: markaepites konferencia-kolos

Az előadás a márkaérték és hatékonyság kérdéskörét az elmélet szempontjából mutatja be. Az akadémiai kutatások leginkább a fogyasztói márkaérték (CBBE) modell köré összpontosulnak, melynek legfőbb megállapítása, hogy a fogyasztó másként reagál a vállalat marketingaktivitására akkor, ha egy számára erős - azaz magas márkaismertséggel, és kedvező imázzsal bíró márkáról van szó. Az előadás bemutatja a fogyasztói márkaérték előzményeihez köthető kutatási kérdéseket és irányzatokat, másrészt a fogyasztói márkaérték következményeivel kapcsolatos elveket, módszereket is keretbe foglalja.

09:25 - 09:45

Előadás

“A business that makes nothing but money is a poor business.” – Henry Ford / A világ 100 legértékesebb márkája – Összefüggés a márkaerő és a pénzügyi teljesítmény között

A Millward Brown 1998 óta minden évben felállítja a 100 legértékesebb márka rangsorát. Fáradhatatlanul keressük a kapcsolatot, a márkaérték és a márka mögött álló szervezet pénzügyi mutatói között. A 100 legértékesebb márkából álló tőzsdei index teljesítménye rendre felülmúlja a S&P 500 index teljesítményét. Előadásunkban a világ száz legértékesebb márkájának a fogyasztói kedveltsége és pénzügyi teljesítménye közötti összefüggéseket mutatjuk meg a legfrissebb BRANDZ kutatások alapján.

09:45 - 10:05

Előadás

Márkaépítés + Kultúraépítés = a ROI maximalizálása

A márka, amit nem támogat a szervezet kultúrája, mára mindegy is, hogy mennyit ér. Lehet, hogy holnap egy fillért sem fog. Példák sora bizonyítja, hogy amikor a márka mögött álló szervezet kultúrája mást mutat, mint a kommunikált márkaértékek, akkor ez könnyen alááshatja a márkával kapcsolatos összes törekvésünket. Valódi sikerre mindig az vezet, ha a márka és a kultúra összhangban van egymással, ha azt, amit a márka kommunikál magáról, pontosan érti és képviseli a szervezet valamennyi tagja. Ma a legtöbb szervezetben külön egységek foglalkoznak a márkaépítéssel és a szervezetfejlesztéssel, kevés az egyeztetés, hiányzik a közös nyelv, elenyésző a sikeres közös projektek száma. Pedig a valódi változáshoz, a kiemelkedő teljesítményhez e területek közt kommunikációra, megértésre, nyitottságra, és szoros együttműködésre van szükség.

10:05 - 10:25

Előadás

A márkaérték a vállalatvezető szemével

Prezentáció: Laszlo_Geza_Markaepites13

Milyen értéke van a márkánknak? Mennyiért építsük tovább a brandünket? Mikor éri meg a rebranding? A marketingigazgatók változó alkupozíciója a szervezeten belül.

10:25 - 10:45

Előadás

Angyalok vagy démonok?

Prezentáció: Bacsa_Gabor_Markaepites13

Átláthatóság, értékelhetőség, optimalizálás - ezek a "Big Data" hatásai. Egyszerre várjuk, hiszen tudjuk, hogy szükséges az üzleti eredményességhez, de félünk is tőlük, hiszen változó szerepeket kényszerít ügyfélre, kreatív- és médiaügynökségre.

10:45 - 11:10

Szünet

11:10 - 11:25

Előadás

A ROI lelke, avagy az ember az adatok mögött

Prezentáció: Kun_Miklos_Markaepites13

Az ökonometriai modellezés során esetenként a számok nyelvén megválaszolhatatlan jelenséggel találkozunk. Ilyenkor be kell csukni a szemünket és engedni, hogy a bennünk lakó hétköznapi tudás kitöltse az űrt. (Vagy fel kell hívni a nagyit.)

11:25 - 11:40

Előadás

Content assessment

A tartalomfejlesztés célja, hogy a médiatartalmak a lehető leghatékonyabban találják meg a megfelelő céközönséget. A digitális, fragmentált világban alapkérdés, mely médiacsatornákba és mely tartalmakba érdemes beruházni. A médiacégek nem hibázhatnak nagyot, a piac ma már nem engedi.

11:40 - 11:55

Előadás

Médiainnovációk és márkakiterjesztések

A médiamárka ereje több platformon.

11:55 - 12:10

Előadás

Márkázott tartalmak

Prezentáció: Pecsi_Ferenc_Markaepites13

Az elmúlt években az internetnek köszönhetően megszűnt a média kizárólagos közvetítő szerepe. Egye több vállalatnál döntenek a házon belüli tartalomkészítés és a közösségi terjesztés mellett. A "vállalat, mint kiadó" elv azonban teljesen újfajta gondolkodást követel meg a marketing/kommunikációs osztálytól.

12:10 - 12:45

Előadás

Médiaacsatornák szerepe a hatékony márkaépítésben

Kerekasztal

12:45 - 14:00

Ebédszünet

Ebédszünet

14:00 - 14:01

Előadás

Hazai pálya, avagy feltörekvő magyar márkák

Hogyan térül meg a márkaépítés? A szekcióvezető bevezető gondolatai.

14:01 - 14:15

Előadás

Sikeres magyar márkák, avagy hogyan térül meg a márkaépítés?

A Taschner márkanév felépítése a borpiacon.

14:15 - 14:30

Előadás

Díjnyertes magyar márkák: KSW Latte

Prezentáció: Suha_Sandor_Markaepites13

A KSW LATTE brand a nemzetközi díj hatására nagyon magas védjegyértéket kapott. A védjegy értékének köszönhetően a KSW LATTE brand a befektetők részére vonzó nemzetközi befektetést ígér, és üzleti kapcsolataik és kereskedelmi lehetőségeik is nagyon kiszélesedtek.

14:30 - 14:45

Előadás

Díjnyertes magyar márkák: Onyx étterem

Hogyan és mennyiben építhetünk egy új márkát egy patinás, régi márkanévre? A Michelin csillag elnyerésének hatásai a forgalomra, a vendégkörre és a profitabilitásra.

14:45 - 15:00

Előadás

Sikeres magyar márkák: Lipóti Pékség

A cég története 1992-ben egy kicsiny szigetközi faluban, Lipóton kezdődött, ahol Tóth József Péter megalapította a Lipóti Pékséget. Mára száznál több boltjuk van országszerte, és hamarosan Ausztria felé terjeszkednek. Receptjük: hagyományos, kézi gyártástechnológia, tradicionális receptúrák alkalmazása, kiváló minőség.

15:00 - 15:15

Előadás

Sikeres magyar márkák: Farm Tojás Csoport

A Farm Tojás Csoport anyavállalata, a Farm Tojás Kft. 1987-ben kezdte meg működését, amikor a bőnyi telephelyen megindult a brojlercsirke-hízlalás. A kisvállalkozás egyre növekedett, a brojlercsirke-hízlalás megszűnt és teljes mértékben az étkezési tojástermelés került előtérbe. A vállalkozás folyamatos beruházásokkal próbál lépést tartani a piaccal és versenytársaival.

15:15 - 15:30

Előadás

″Ezer ember celebje″ – avagy personal branding a gyakorlatban

A világ legjobb személyes márkája a szakmai celeb: ezer ember ismer és veled akar dolgozni - de kimehetsz az utcára anélkül, hogy autogramért zaklatnának. Wolf Gábor kulisszatitkai arról, hogy hogyan építette fel a saját és több tucat ügyfelének szakmai személyes márkáját, akár telített piacon is, a hagyományos média "celebgyártásától" teljesen eltérő recepttel.

15:30 - 15:45

Előadás

KKV-k ATL megjelenései: Bónusz Brigád

Milyen tapasztalatokat szerzett a Bónusz Brigád az egys médiamegjelenésekkel? Hatékony-e a közterület? Mikor elég olcsó a televízió? Online a közösségi média vagy a Google Adwords a befutó?

15:45 - 16:00

Előadás

KKV-k integrált/ATL megjelenései: Soós Tészta

lapélelmiszert reklámozni nem könnyű! Hogyan lehet emocionális egy olyan élelmiszer, ami alapja, de nem karaktere egy ételnek? … ha nem a meglévő vásárlókhoz szeretnénk csak szólni, hanem új célcsoportot keresünk? … ha a táplálkozási trendek a termékkel szemben mennek? … ha a márkaépítés az oktatással kezdődik? Akkor bizony hosszú távú, speciális stratégiára van szükség. A Soós tészta egy ilyen programba kezdett bele egy évvel ezelőtt… megmutatom, milyen eredménnyel.

16:00 - 16:15

Ebédszünet

Kávészünet

16:15 - 17:00

Előadás

A kézműves termékek és a tömegpiac viszonya

Az elmúlt években számos sikeres magyar kézműves márka (főleg élelmiszer) jött létre, és ezekre sikeres rendezvénysorozatokat is építettek, mint pl. a Kézműves Magyar Ízek Vására. Ugyanakkor ezek a minőségi termelők mennyiségben nem tudják fedezni a tömegigényeket. Hogyan definiálható és található meg a hazai kézműves termelők, a magyar tulajdonú középvállalatok és a multik helye a piacon? Hol fordulhatnak elő ütközések, és miben lehetnek egymás szövetségesei?

14:00 - 14:02

Előadás

Márkák, stratégiák, ügynökségek

Előadó:Mondok Árpád

A szekcióvezető bevezető gondolatai.

14:02 - 14:30

Előadás

Mozgástér

Ügyféloldali kerekasztal: regionális koncentráció vs. hazai aktiváció, nemzetközi és hazai márkák a portfolióban.

14:30 - 14:45

Előadás

Vállalatérték a márkaérték tükrében

Prezentáció: Redey_Peter_Markaepites13

A cégek adásvétele során a márka jelentős értéknövelő tényező.

14:45 - 15:00

Előadás

Vajon a performance super-hype megfeledkezik a márkákról?

Prezentáció: Vernyik_Imre_Markaepites13

Vannak olyan márkák, amelyek minden médiát konverzió alapon vásárolnak. Ez azt jelenti, hogy a márka erejére, a reklám visszaidézésre, ismertségre már nincs szükség? Vagy azt, hogy a digitális térben kizárólag a konverzió számít? Vagy egyiket sem?

15:00 - 15:15

Előadás

Sikeres és sikertelen innovációk az FMCG piacon

A GfK amerikai szakértői azt mondják, hogy világszerte az újonnan bevezetett napi cikkek 10 százalékára tekintenek csak úgy, hogy azok valóban innovatívak. Arról meg már ne is beszéljünk, hogy az újonnan bevezetett termékek 10 százalékának van esélye a valódi piaci sikerre! Ha valaki arra keresi a választ, hogyan lehet kikerülni a bukást, annak tudok egy gyors választ adni: A siker legnagyobb korlátja az előrelátás hiánya! Lehet jó egy elképzelés, ha nem a megfelelő időben dobjuk piacra, máris magyaráznunk kell a termékfejlesztés költségeit. Az előadásban hazai és nemzetközi példákon keresztül mutatom be, mikor és mitől lehet sikeres vagy éppen bukott egy innováció az FMCG piacon. Tanuljunk mások tapasztalataiból!

15:15 - 15:30

Előadás

Stadalax újrapozicionálás

Egy márka újrapozicionálási kampánya ROI szempontból. Közös ügyfél-ügynökségi előadás.

15:30 - 15:35

Előadás

Ügynökségek a stratégiaalkotásban

Bevezető a kerekasztalhoz.

15:35 - 16:00

Előadás

Az ügynökségek szerepe a stratégiaalkotásban

Hol jelentkezik az ügynökség hozzáadott értéke a márkatulajdonos stratégiaalkotásában? Szerepek és bevonódás.

16:00 - 16:15

Ebédszünet

Kávészünet

16:15 - 17:00

Előadás

Dakar-kerekasztal

Rendhagyó élménybeszámoló a Dakar-teamtől: Németh Ottó és vendégei.