Márkaépítés 2013

Kategória:

2013-05-29

Larus Rendezvényközpont, Budapest

Vive le Roi! Éljen a ROI!

Ez már nem a válság, ez a valóság – mondjuk a napjainkban is tartó recessziós időszak ötödik évében. A vállalatok egymás után ismerik fel, hogy a promóciókkal, akciókkal, árengedményekkel csak túlélni lehet, vagy talán azt sem. Hosszú távon az lesz sikeres, aki stratégiában gondolkodik és erős márkát épít. Egynapos rendezvényünkön a márkaépítőknek kínálunk gyakorlati ismereteket és esettanulmányokat.

A délelőtt a márkaérték és a megtérülés jegyében telik. Délután két szekcióban folytatjuk a  munkát: a Nagypálya a nemzetközi márkákról és az ügynökségekről, a Hazai lépték a sikeres magyar márkákról és márkaépítőkről szól.

Vive le Roi – mondják a franciák. Nagyon szabad fordításban: Éljen a ROI!

Programok

09:00 - 09:05

Előadás

Bevezető gondolatok

Miért fontos a márkaépítéssel és a ROI-val foglalkozni? Mi köze egymáshoz a két fogalomnak?

09:05 - 09:25

Előadás

Hogyan teremtenek a márkák értéket a fogyasztók és a vállalatok számára?

Prezentáció: markaepites konferencia-kolos

Az előadás a márkaérték és hatékonyság kérdéskörét az elmélet szempontjából mutatja be. Az akadémiai kutatások leginkább a fogyasztói márkaérték (CBBE) modell köré összpontosulnak, melynek legfőbb megállapítása, hogy a fogyasztó másként reagál a vállalat marketingaktivitására akkor, ha egy számára erős - azaz magas márkaismertséggel, és kedvező imázzsal bíró márkáról van szó. Az előadás bemutatja a fogyasztói márkaérték előzményeihez köthető kutatási kérdéseket és irányzatokat, másrészt a fogyasztói márkaérték következményeivel kapcsolatos elveket, módszereket is keretbe foglalja.

09:25 - 09:45

Előadás

“A business that makes nothing but money is a poor business.” – Henry Ford / A világ 100 legértékesebb márkája – Összefüggés a márkaerő és a pénzügyi teljesítmény között

A Millward Brown 1998 óta minden évben felállítja a 100 legértékesebb márka rangsorát. Fáradhatatlanul keressük a kapcsolatot, a márkaérték és a márka mögött álló szervezet pénzügyi mutatói között. A 100 legértékesebb márkából álló tőzsdei index teljesítménye rendre felülmúlja a S&P 500 index teljesítményét. Előadásunkban a világ száz legértékesebb márkájának a fogyasztói kedveltsége és pénzügyi teljesítménye közötti összefüggéseket mutatjuk meg a legfrissebb BRANDZ kutatások alapján.

09:45 - 10:05

Előadás

Márkaépítés + Kultúraépítés = a ROI maximalizálása

A márka, amit nem támogat a szervezet kultúrája, mára mindegy is, hogy mennyit ér. Lehet, hogy holnap egy fillért sem fog. Példák sora bizonyítja, hogy amikor a márka mögött álló szervezet kultúrája mást mutat, mint a kommunikált márkaértékek, akkor ez könnyen alááshatja a márkával kapcsolatos összes törekvésünket. Valódi sikerre mindig az vezet, ha a márka és a kultúra összhangban van egymással, ha azt, amit a márka kommunikál magáról, pontosan érti és képviseli a szervezet valamennyi tagja. Ma a legtöbb szervezetben külön egységek foglalkoznak a márkaépítéssel és a szervezetfejlesztéssel, kevés az egyeztetés, hiányzik a közös nyelv, elenyésző a sikeres közös projektek száma. Pedig a valódi változáshoz, a kiemelkedő teljesítményhez e területek közt kommunikációra, megértésre, nyitottságra, és szoros együttműködésre van szükség.

10:05 - 10:25

Előadás

A márkaérték a vállalatvezető szemével

Prezentáció: Laszlo_Geza_Markaepites13

Milyen értéke van a márkánknak? Mennyiért építsük tovább a brandünket? Mikor éri meg a rebranding? A marketingigazgatók változó alkupozíciója a szervezeten belül.

10:25 - 10:45

Előadás

Angyalok vagy démonok?

Prezentáció: Bacsa_Gabor_Markaepites13

Átláthatóság, értékelhetőség, optimalizálás - ezek a "Big Data" hatásai. Egyszerre várjuk, hiszen tudjuk, hogy szükséges az üzleti eredményességhez, de félünk is tőlük, hiszen változó szerepeket kényszerít ügyfélre, kreatív- és médiaügynökségre.

11:10 - 11:25

Előadás

A ROI lelke, avagy az ember az adatok mögött

Prezentáció: Kun_Miklos_Markaepites13

Az ökonometriai modellezés során esetenként a számok nyelvén megválaszolhatatlan jelenséggel találkozunk. Ilyenkor be kell csukni a szemünket és engedni, hogy a bennünk lakó hétköznapi tudás kitöltse az űrt. (Vagy fel kell hívni a nagyit.)

11:25 - 11:40

Előadás

Content assessment

A tartalomfejlesztés célja, hogy a médiatartalmak a lehető leghatékonyabban találják meg a megfelelő céközönséget. A digitális, fragmentált világban alapkérdés, mely médiacsatornákba és mely tartalmakba érdemes beruházni. A médiacégek nem hibázhatnak nagyot, a piac ma már nem engedi.

11:40 - 11:55

Előadás

Médiainnovációk és márkakiterjesztések

A médiamárka ereje több platformon.

11:55 - 12:10

Előadás

Márkázott tartalmak

Prezentáció: Pecsi_Ferenc_Markaepites13

Az elmúlt években az internetnek köszönhetően megszűnt a média kizárólagos közvetítő szerepe. Egye több vállalatnál döntenek a házon belüli tartalomkészítés és a közösségi terjesztés mellett. A "vállalat, mint kiadó" elv azonban teljesen újfajta gondolkodást követel meg a marketing/kommunikációs osztálytól.

12:10 - 12:45

Előadás

Médiaacsatornák szerepe a hatékony márkaépítésben

Kerekasztal

12:45 - 14:00

Ebédszünet

Ebédszünet

Kategória: