Kiemelkedő nézettséget hozott a második jelölti vita

Hírek Kiemelt

A két ellenzéki miniszterelnök-jelölt szerda esti vitája a fő kereskedelmi célcsoportban 17,2%-os közönségaránnyal futott, a teljes lakosságban hétköznap este utoljára a foci Eb alatt néztek ennyien egy televízióműsort. A vitaműsor a fiatalok körében is nézett volt.

 

Október 13-án második alkalommal adott otthont az RTL Klub az ellenzéki miniszterelnök-jelöltek vitájának. A másfél órás, élő vitaműsor a 18-49 éves körében 17,2%-os közönségarányt ért el, ez a teljes lakosságban 816 ezer főt jelentett. Összehasonlításként: szeptember 24-én az első vita 16,4%-os közönségaránnyal futott, így a szerda esti vitaműsor nézőszámban 25%-os növekedést jelentett a fő célcsoportban, míg a teljes lakosságban 22%-kal többen nézték a tegnap esti vitát a két héttel ezelőttihez képest.

A vitaműsor saját idősávja legnézettebb műsora volt a 18-49 évesek körében és a teljes lakosságban is, emellett utóbbi célcsoportban július közepe óta ez lett a legnézettebb műsorszám a hétköznap estékben.

A szerdai vita nézői összetétele nagyon hasonló volt a szeptember 24-ihez: most is inkább a budapesti (30,1 SHR%), vidéki nagyvárosi (25,1 SHR%) magasabb iskolai végzettségű (felsőfokú: 36,3 SHR%, érettségizett: 22,8 SHR%) nézőket érdekelte a leginkább a két jelölt összecsapása. Érdekesség ugyanakkor, hogy a második vita nézői között a legnagyobb növekedés az első fordulóhoz képest a fiatalokon (18-29: +57%), illetve a kisvárosi (+31%) és falusi célcsoporton (+53%) volt.

A választási vitaműsor online nézettsége is kiemelkedő volt: csütörtök reggelig az RTL Most-on a videóindítások száma csaknem 9700 volt. Az online nézők 31%-a nő, 69%-uk férfi, átlagos életkoruk 36 év. Ez a megoszlás csaknem megegyezik a vitaműsort a televíziós adással párhuzamosan, online élőben az RTL Most+ felületén követőékkel: itt 39 éves átlag életkor mellett 38% volt a nők és 62% férfiak aránya.

 

Forrás: Nielsen Közönségmérés, Live+TSV+vendég, 2021. 10. 14-én lekért adatok alapján Gemius Prism, 4+, Total Video View

 

SOCIAL MEDIA