A Café Next készítette a TV-szpotokat, melyben a színészek kedves, illetve fenyegető hangsúllyal adják elő ugyanazt a mondatot.
Az UNICEF idei 1%-os kampánya a kétértelműséget állítja a középpontba, és azt mutatja be, hogy a különböző hangsúlyok, a nyomatékosabban kiejtett szavak hányféle jelentéssel párosulhatnak, és milyen érzelmeket válthatnak ki az eltérő körülmények között élő gyerekekben. A kampányban Schell Judit, Gryllus Dorka, Tenki Réka, Hegedűs D. Géza, Szabó Kimmel Tamás, Nagy Zsolt mondanak ki olyan mondatokat, mint „Ülj ide az ölembe!”, vagy „Kaphatsz még egyet!”
Egyes felmérések szerint ma minden ötödik gyereket ér bántalmazás Magyarországon. Súlyosbítja a helyzetet, ha az erőszaknak kitett fiataloknak nincs viszonyítási alapjuk, azt gondolják, hogy normális életet élnek, így meg sem próbálnak kiutat találni, segítséget kérni. Többek között ezért hívott életre az UNICEF a gyermekek bántalmazása elleni figyelemfelkeltő és oktató programokat, amelyekkel elsősorban az érintetteket tájékoztatják a lehetőségeikről és jogaikról, másrészt pedig a társadalmat is edukálják. A „Hiszek a nullában” és az „End of Violence” kampányok mellett az „Ébresztőóra” előadássorozattal például iskolai tanórák keretében ismertetik meg jogaikkal a fiatalokat, illetve bemutatják nekik a HelpApp mobiltelefon applikációt, amellyel a legkülönbözőbb erőszakhelyzetekben kérhetnek segítséget. Ezen kívül például a. „Gyermekek tapasztalatai a sportban” elnevezésű kutatással arra hívták fel a figyelmet, hogy a fiatalok kétharmada érzelmi, harmada fizikai vagy szexuális erőszakkal is szembesül sportolás során.