Így reagál az energiaválságra a PENNY

Hírek Kiemelt

A PENNY magyarországi leányvállalatát is tulajdonló REWE-csoport határozott klímastratégiai tervvel rendelkezik. Ennek értelmében 2030-ig szén-dioxid-kibocsátását harminc százalékkal csökkenti, 2040-re pedig a teljes karbonsemlegesség elérését tűzte ki.

 

Az Országos Kereskedelmi Szövetség augusztusban több ajánlást is tett arra vonatkozóan, hogyan csökkentsék a kereskedelmi vállalkozások működési költségeiket a drágulás ütemének megfékezése érdekében. A felsorolt energiatakarékossági javaslatokat megfogadva, valamint saját vállalásait teljesítve a PENNY eddig több mint száz áruházába szerelt fel üvegajtókat a fali hűtőkre. Ezek száma még az év végéig 43 egységgel gyarapodik, és a korszerűsítést 2023-ban további 24 üzletére terjeszti ki. Ezzel az üzletek nagyjából a teljes energiafelhasználásuk 10 százalékát képesek megtakarítani. Mindemellett a PENNY valamennyi egységében LED-világítást használnak, amelyeket a zárásidőt követően teljesen lekapcsolnak. Az intelligens épületüzemeltetési szoftverek segítségével pedig a hőmérséklet is alkalmazkodik az épületen kívüli állapotokhoz.

Az áramellátás is az alternatív megoldások segítségével biztosított. Az üzletlánc fejlesztései a jövőbe tekintenek: a PENNY vásárlói számára már 66 áruház parkolójában érhető el elektromosautó-töltő állomás, további hét egységet a közeljövőben ad át a vállalat. Ezzel a technológiával a diszkontok 2019 januárja óta már több mint 2 millió kilogrammnyi szén-dioxid- és mintegy 12 tonna nitrogén-oxid-kibocsátástól óvták meg környezetünket – írják.

„Eddig már harminc épületünkre és egy logisztikai központunkra telepítettünk napkollektorokat az elmúlt évek során, amelyek az üzletekben felhasznált energia 20 százalékát termelik meg. Áruházláncunk jelenleg 13 újabb helyszínnel és egy logisztikai központtal kívánja bővíteni a projektet. A fejlesztéseink legfőbb hatása, hogy az árainkat töretlenül alacsonyabban tudjuk tartani, még a többi diszkont lánchoz képest is érzékelhető a különbség. Ez tehát nemcsak nekünk fontos, hanem családok százezrei számára is, akik mindig számíthatnak ránk” – mondta Kazatsay Eszter, a PENNY kommunikációs vezetője (a nyitóképen).

 

SOCIAL MEDIA