Így látják a magyarok a szórakozás jövőjét

Hírek Kiemelt

A technológiai találmányok kulturális változásokat is hoznak az életünkben, nemcsak mi alakítjuk az eszközeinket, hanem azok is formálnak minket, munkánkat és a szórakozási szokásainkat. A Samsung arra kereste a választ reprezentatív kutatásában, mi az, amit az emberek a szükségesnek tartanak a kikapcsolódáshoz, és mit gondolnak arról, hogyan töltjük a szabadidőnket a közeli jövőben.

 

A minőségi szórakozáshoz ma legtöbben az okostelefont (80%), a számítógépet vagy laptopot (79%) és az okostelevíziót (67%) tartják fontosnak, öt év múlva pedig leginkább az okostelefon (41%), a Smart TV (38%) és az okosóra (37%) fontosságának további növekedését vetítik előre, ezt követi a VR szemüveg, valamint a digitális asszisztensek szerepe (29%). A hagyományos tévékészülékeknek kisebb jelentőséget jósolnak, a megkérdezettek 41%-a gondolja úgy, hogy szerepük csökkenni fog az életünkben.

Ahogyan változik a szórakoztató elektronikai cikkek használata, úgy változhat majd az is, hogy milyen kikapcsolódási formákat választunk öt év múlva. A vizsgált tevékenységek közül legtöbben az online vásárlás kapcsán jeleznek előre növekedést: a megkérdezettek kétharmada szerint gyakoribb lesz öt év múlva, hogy az internetet használjuk egy-egy új termék beszerzésére. A kutatásból kirajzolódik, a megkérdezettek úgy vélik, hogy a klasszikus, offline tevékenységek visszaszorulnak, míg az online kikapcsolódás jelentősebb szerepet tölt be. A válaszadók többsége (54%) gondolja úgy, hogy ha szórakozásról van szó, a közeli jövőben kevesebb időt töltünk majd könyvek, regények olvasásával, és a kulturális programok látogatása is csökken majd (46%).

A válaszadók 49%-a gondolja, hogy több időt fogunk tölteni virtuális terekben, metaverzumokban, a megkérdezettek csaknem fele szerint filmeket, sorozatokat is többször nézünk majd streaming szolgáltatókon keresztül, sőt a harmaduk úgy véli, az online baráti találkozók, összejövetelek is gyakoribbak lesznek. A kutatási eredményekből kirajzolódik, hogy az online megoldások egyre inkább elengedhetetlenek, akár szórakozásról és a kapcsolatápolásról, akár mindennapi ügyeink intézéséről van szó.

Népszerű hobbi az online játék is, a megkérdezettek 25%-a, a fiatalabbak (18-34 éves korosztály) 30%-a szerint a videójátékokra fordított idő is növekedni fog a következő öt évben.

A Samsung „Kijelzők bárhol, képernyők mindenkinek” jövőképe jegyében mutatta be legújabb televízióit. Az OLED termékcsalád olyan frissítésekkel egészült ki, mint például a Neural Quantum Processzor 4K, amely mesterséges intelligenciát használ a rosszabb minőségű képek feljavításához. A tévékészülékek és hangeszközök fejlesztésénél a vállalat egyszerre törekszik a modern, hibrid világ elvárásait megismerni, majd innovatív, testreszabható funkciókkal kiszolgálni azokat, így például a csatlakoztatott eszközök iránt növekvő igényt.

„A Samsung kiemelt törekvése, hogy az újdonságok és a fejlesztések teljessé tegyék a felhasználói élményt, miközben hozzájárulnak egy fenntartható jövő kialakításához. Éppen ezért kíváncsiak vagyunk a felhasználók véleményére, jövőről alkotott elképzeléseire – mondta Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Legutóbbi kutatásunk egyrészt rávilágított, miképp formálódtak a magyarok kikapcsolódási szokásai az elmúlt pár évben, másrészt megismerhettük, milyen változásokra számítanak a következő öt évben. Az eredmények azt mutatják, hogy a mozi-, színház- és koncertlátogatás ritkult, míg a főzés gyakoribbá vált. Rálátást nyertünk arra is, hogy egy okostelevízió központi szerepet tölthet be a társas szórakozásban is, illetve sokan a virtuális térnek is egyre nagyobb jelentőséget jósolnak. Fontos célunk, hogy az összefüggéseket vizsgálva és a következtetéseket levonva ne csak naprakész válaszokat hozzunk, hanem úttörő megoldásokkal álljunk elő, és maximálisan kiszolgáljuk napjainkban és a jövőben is a szórakozással szemben támasztott igényeket.”

 

SOCIAL MEDIA