Idén a főváros nem rendez karácsonyi vásárt, mert már nincs elég idő a rendezvény előkészítésére – nyilatkozta Faix Csaba, a Budapest Brand vezetője az ATV-nek.
A korábbi városarculati és fesztiválszervező cégekből lett Budapest Brand vezetője, Faix Csaba a Napi.hu értesülésére reagálva elmondta az atv.hu-nak, hogy az idén a főváros nem rendez karácsonyi vásárt, mert már nincs elég idő a rendezvény előkészítésére.
Korábban Napi.hu információi alapján beszámoltak róla, hogy „szakított” az V. kerület és a főváros nonprofit cége, a Budapest Brand a Vörösmarty téri karácsonyi vásárról folytatott tárgyalásokon. A Belváros korábban tárgyalásokat kezdett a vásárt tavaly megrendező fővárosi céggel, a Budapest Branddel, az üzlet azonban végül nem jött össze. A portállal az V. kerületi önkormányzat közölte, hogy korrekt, többszöri, partneri egyeztetés zajlott a Vörösmarty téri karácsonyi vásár megszervezése ügyében, de a Budapest Brand üzleti okokból csak 2 évre szóló együttműködés esetén tudta volna a vásár szervezését elvállalni.
„A Belváros Önkormányzata a Vörösmarty tér üzemeltetéséért, valamint az itt élőkért vállalt felelősségére tekintettel olyan együttműködést szeretett volna kialakítani, amely a kölcsönös elégedettségen, a remélt közös sikereken és mindenekelőtt a lakosság igényeinek való megfelelésen alapszik, nem pedig egy előre kialkudott időtartamon. Mindezekre tekintettel nem jött létre megállapodás a Budapest Brand és Belváros Önkormányzata között az idei vásár megvalósítására vonatkozóan” – közölte az V. kerületi vezetés.
Az atv.hu érdeklődésére Faix Csaba közölte:
„Miután az állam elvette a Fővárostól a Vörösmarty tér tulajdonjogát, a Budapest Brand még július végén megkereste az V. kerületi Önkormányzatot, hogy az elmúlt több, mint 20 évhez hasonlóan idén is szívesen megrendezi a vásárt. Erre a megkeresésre szeptember elejéig nem kapott választ, az ekkor újraindult egyeztetések után pedig az V. kerület úgy döntött, hogy másnak ad lehetőséget a vásár megszervezésére. Ezt a Budapest Brand kifejezetten sajnálja, mert az infláció és a gazdasági helyzet miatt mi már májusban ártárgyalásokat kezdtünk a vásár építőivel és szolgáltatóival, hogy a látogatók terheit csökkentsük és a többség számára elérhetővé tegyük a vásárt. Ez biztosította volna, hogy a tavalyi megszokott színvonalon és időben, transzparens módon megvalósulhasson a vásár. A Budapest Brand szokásaihoz híven pályázaton választotta volna ki a kiállító kézműveseket és vendéglátósokat is. Erre most már idő hiányában aligha kerülhet sor. Nem üzleti ok, hanem az V. kerület döntése miatt nem rendezi meg a Főváros nonprofit cége a vásárt. A nonprofit jelleg azért fontos, mert a vásáron esetlegesen keletkező profitot a Budapest Brand kulturális programokra fordítja, azaz visszaadja a közösségnek, nem pedig egy vállalkozó viszi „haza”, mint ami most fog történni. A vásár megvalósítása több mint 100 millió forintba kerül. Az infláció és a gazdasági helyzet hatással van a rendezvénypiacra is, de a már említett májusi ártárgyalásokkal a Budapest Brand célja éppen az volt, hogy a vásárra látogatók terheit csökkentse és a többség számára elérhetővé tegye a szolgáltatásokat. Ezt segítették volna elő az időben létrejött megállapodások.”
Fotó: Mary Ray/unsplash.com