Hogyan játszik Közép-Európa vezető szerepet a pr jövőjének alakításában?

Hírek

A Cseh Public Relations Szövetség (APRA), a Lengyel Public Relations Tanácsadók Szövetsége (PPRCA), a Magyar Public Relations Szövetség (HuPRA) és a Szlovák Public Relations Szövetség (APRSR) felkérte országaik vezető szakembereit, hogy több különböző témában – a stratégiától az etikáig és a szakma jövőjéig – nyújtsanak be publikációkat, felbecsülhetetlen értékű szakmai muníciót nyújtva ezzel a public relations iparág számára.

 

Hetven pr-szakember járult hozzá a kiadványhoz, megosztva tudását, meglátásait, véleményét kérdéseit és aggályait négy nagy témakörben: alapelvek, gyakorlati területek, sikertényezők és jövőkép.

„A Focus Report a régió pr-szakembereinek nélkülözhetetlen eszköze lesz, amely megkönnyíti a közép-európai emberek, vállalatok és márkák közötti tudásátadást, miközben az iparág különböző generációit is összehozza a szakmai kohézió erősítése érdekében” – mondta Sztaniszláv András, az ICCO vezérigazgatója, az MPRSZ elnöke és a kiadvány alapítója.

A könyv megmutatja, hogyan játszik Közép-Európa vezető szerepet a pr jövőjének alakításában. A régió országai hasonló történelmi és kulturális háttérrel rendelkeznek, az írások mégis ezek sokszínűségét hangsúlyozzák. Ami összeköti ezeket a különböző megközelítéseket, az a pozitív és konstruktív hozzáállás és az erős etikai elvek, amelyeket minden szerző a saját területén képvisel – írják.

„Az Alapelvek, Gyakorlati területek, Sikertényezők és Jövőkép koncepciók négy témaköre tizenegy szakmai témát foglal magában, melyek a régió pr-szakembereinek bevonásával kerültek kialakításra: A pr stratégiai szerepe, Etika, ESG, Public Affairs, Kríziskommunikáció, Employer Branding, A hatékonyság mérése, Stratégia kontra kreativitás, Oktatás, Gen Z és a pr jövője. A cikkek – miközben változatos szakmai megközelítést mutatnak – kiemelik, hogy a public relations alapelvei és struktúrái nem változtak az elmúlt száz évben. Továbbra is az etikus kommunikációt tekintjük minden szervezet számára kulcsfontosságú eszközként, hiszünk az érdekelt felek bevonásában, és a kommunikációt a cégvezetés eszköztárának stratégiai elemének tartjuk. Ezek a koncepciók mind részei a régió pr-oktatási programjainak” – mondta Sarlós Gábor, a University of Roehampton docense, a Focus Report 2024 főszerkesztője.

A kiadvány letölthető innen: focusreport.mprsz.hu

 

SOCIAL MEDIA