Hidrogén belsőégésű Corolla Cross koncepcióautót épített a Toyota

Hírek Kiemelt

Alig egy éve beszélt először a Toyota a hidrogén belsőégésű meghajtásról, egyre inkább úgy tűnik azonban, hogy a vállalat Beyond Zero elnevezésű stratégiájában meghirdetett multi-tech megközelítés egyik komoly potenciális pillérként számol vele az autógyártó.

 

Amint azt a Beyond Zero stratégia bejelentésekor annak fontos pilléreként a Toyota elmondta, a drámai mértékben változó vásárlói igények és piaci környezet világában a vállalat azt a megközelítést választotta a karbonsemlegességgel kapcsolatban, hogy többféle technológiát fejleszt ki és kínál, ezzel támogatva az ügyfeleket a zéró széndioxid-kibocsátás felé vezető úton. Ez a többtechnológiás megközelítés lehetőséget kínál a Toyota ügyfelei számára világszerte több mint 170 országban és régióban, hogy már ma csökkentsék ökológiai lábnyomukat, függetlenül környezetüktől és napi szükségleteiktől. A Toyota szilárd meggyőződése, hogy túl korai lenne egyetlen zéró emissziós megoldásra összpontosítani, ezért az akkumulátoros elektromos technológia mellett párhuzamosan fejleszti a hidrogén üzemanyagcellás és hidrogénhajtású belső égésű technológiát.

Hidrogénhajtású belső égésű erőforrás fejlesztése a motorsportban

Idén a Toyota a Rookie Racing csapatán keresztül részt vett az összes Super Taikyu hosszútávú versenyen Japánban egy hidrogénhajtású belső égésű motorral szerelt GR Corolla H2-vel. Ez idő alatt a Toyota elnöke, Akio Toyoda, mesterpilóta álnéven „Morizo”, minden versenyen beült a volán mögé, hogy értékelje és hozzájáruljon a fejlesztéshez. Japánon kívül, az európai közutakon idén augusztusban először láthatott a közönség működés közben egy hidrogénmotoros Toyota járművet, amikor a GR Yaris H2-vel a WRC belgiumi, Ypres-ben megrendezett fordulójában bemutatóztak a gyáriak. Akio Toyoda még ebben a hónapban újra a volán mögé ült, ezúttal Thaiföldön, ahol a GR Corolla H2 az első Japánon kívüli hosszútávú versenyén vett részt. Ez a rendszeres és intenzív motorsport tevékenység elősegítette a fejlesztések és a technikai fejlődés felgyorsítását. Például egyetlen Super Taikyu szezon során a Toyota 24 százalékkal tudta növelni a hidrogén égési teljesítményét és 33 százalékkal a nyomatékot. Ezzel pedig áttörést értek el, hiszen immár a hagyományos benzinmotorokhoz hasonló menetdinamikát kínál az új technológia. Ezenkívül a hatékonyság 25 százalékkal javult, és a tankolási idő 4 perc 40 másodpercről 1 perc 30 másodpercre csökkent.

 

SOCIAL MEDIA