Egy friss kutatás szerint már nem elég, ha a brandek beszélnek, tenniük is kell valamit a fogyasztókért.
A T3 elnevezésű, amerikai független ügynökség azt vizsgálta 5000 fő megkérdezésével, hogy miként tarthatnak a márkák lépést a változó fogyasztói igényekkel. Úgy találták: a hasznosság mostanra komoly megkülönböztető erővé vált a brandek versenyében.
A Useful Brand kutatás egyik fontos következtetése, hogy mostmár nem elég, ha a márkák szépeket mondanak magukról, a világról vagy a fogyasztókról, hanem tenniük is kell valamit. Valami hasznosat.
Hogy mitől lesz egy márka hasznos? A kutatás során 14 effelé ható tényezőt azonosítottak, ilyen a minőség, a biztonság, a konzisztencia, az elérhetőség, az innováció, stb. (Ezen a linken további részletek érhetőek el.) Ezek mixe adja ki egy márka teljesítményét.
Hogy mi a nyerő, az iparágtól és célcsoporttól is függ. Az Y generáció vélekedése például eltér az idősebbekétől. Előbbiek például a Google-t tették az első helyre, míg a többiek az Amazont. Ha a fiatalok top5-ös listáját nézzük, arra még a Lego, a PayPal és a Netflix fért fel.
A top10 (A top50 elérhető a fenti linken)
- Amazon
- Band-Aid
- Kleenex
- Visa
- UPS
- FedEx
- The Home Depot
- Microsoft
- Quaker Oats