Hasznosságra kell törekedniük a márkáknak

Hírek

Egy friss kutatás szerint már nem elég, ha a brandek beszélnek, tenniük is kell valamit a fogyasztókért.

T3 elnevezésű, amerikai független ügynökség azt vizsgálta 5000 fő megkérdezésével, hogy miként tarthatnak a márkák lépést a változó fogyasztói igényekkel. Úgy találták: a hasznosság mostanra komoly megkülönböztető erővé vált a brandek versenyében.

Useful Brand kutatás egyik fontos következtetése, hogy mostmár nem elég, ha a márkák szépeket mondanak magukról, a világról vagy a fogyasztókról, hanem tenniük is kell valamit. Valami hasznosat.

Hogy mitől lesz egy márka hasznos? A kutatás során 14 effelé ható tényezőt azonosítottak, ilyen a minőség, a biztonság, a konzisztencia, az elérhetőség, az innováció, stb. (Ezen a linken további részletek érhetőek el.)  Ezek mixe adja ki egy márka teljesítményét.

Hogy mi a nyerő, az iparágtól és célcsoporttól is függ. Az Y generáció vélekedése például eltér az idősebbekétől. Előbbiek például a Google-t tették az első helyre, míg a többiek az Amazont. Ha a fiatalok top5-ös listáját nézzük, arra még a Lego, a PayPal és a Netflix fért fel.

A top10 (A top50 elérhető a fenti linken)

  1. Amazon
  2. Band-Aid
  3. Google
  4. Kleenex
  5. Visa
  6. UPS
  7. FedEx
  8. The Home Depot
  9. Microsoft
  10. Quaker Oats

SOCIAL MEDIA